Hazerswoudse Boys E1 - Koudekerk JO11-1

... (schot)

E-Pupillen (voorjaar), E1, 3e klasse 03

20 maart 2010 10:00

Vandaag stond de wedstrijd tegen de hekkensluiter op het programma. Voor ons was het ook al weer een tijdje geleden dat we hadden gewonnen, maar bij winst zouden we weer wat steviger in de middenmoot staan.

Roy had eerst een wedstrijd bij de D1 gekeept omdat keeper Maarten geblesseerd was. Gelukkig maar want het begin van de wedstrijd was heel erg slap van onze kant. Roy liet zien dat hij al lekker warm gedraaid was. Hij moest tot drie keer toe redding bieden op een moois schot van Hazerswoudse Boys. Na een minuut of tien was het Pieter die door kon gaan over de rechterkant, passeerde drie tegenstanders en gaf een voorzet die via de keeper voor de voeten van Dion kwam. Die bedacht zich geen moment en tikte de bal in het doel. Eigenlijk uit het niets staan we op een 0-1 voorsprong.

Vanaf dit moment gingen we eindelijk weer lekker vrijuit voetballen. Het lijkt wel of we een beetje zelfvertrouwen missen en we soms eerst pas een goal nodig hebben om pas goed te gaan voetballen. Met de wind in de rug kregen we ineens kans na kans. Een paar keer was het Kenan die dichtbij een doelpunt was. Ook Pieter kon keer op keer aanleggen voor afstandschoten. Helaas  stond de keeper steeds op de goede plek. Net voor rust kreeg Haz. Boys een uitbraak mogelijkheid. De spits ging alleen op de goal van Roy af maar net voordat hij wilde gaan schieten gleed Berend de bal voor zijn voeten weg. Hierdoor bleef de stand op 0-1 staan. Ook Kenan misste net voor rust nog een mooie kans op aangeven van Bryan.

De tweede helft begonnen we weet heel sterk. Al snel kregen we een corner te nemen. Bryan bracht de bal voor en Kenan kopte de bal richting de kruising. Helaas voor ons tikte de keeper de bal weer tot corner. Tot drie keer toe herhaalde dit zich. Steeds Bryan met de corner en Kenan met de inzet, maar gescoord werd er niet. Hazerswoudse Boys kreeg ook nog een mooie kans, maar het schot werd prima door Roy uit de lucht geplukt. Wij bleven lekker voetballen en de aanvallen volgden elkaar in rap tempo op. Kenan kreeg weer de kans om de score te verdubbelen na een mooie aanval via Berend en Bryan. En later was Pieter de aangever voor Kenan. Het leek wel of de bal er niet in mocht. Uiteindelijk viel de 0-2 wel. Illustratief was de manier waarop de goal viel. Binnen tien seconden stelde Kenan, Bryan, Sven, Pieter en weer Kenan de keeper op de proef, de zesde schotpoging van Sven was uiteindelijk genoeg om de keeper te verschalken!! 0-2 voor Koudekerk. Opluchting langs de kant. Eindelijk mogen we weer eens aan de drie punten ruiken. Bryan word gewisseld. Totaal uitgeput en trots als een pauw komt hij naar Yvar en Edwin toe om zijn zweetdruppels te laten zien. Vlak voor tijd gaat krijgt Luuk de bal aangespeeld van Roy. Luuk wil naar Dion spelen maar de bal is te kort. Een speler van de Boys zit ertussen en schiet de bal over Roy in de verre hoek, Werkelijk een beauty van een doelpunt. Hierna volgden nog en paar spannende minuten, maar gescoord werd er gelukkig niet meer. 1-2 voor Koudekerk E1.

Volgende week komt Nicolaas Boys op bezoek. De huidige koploper van de competitie. We hopen dat we de winnende lijn lekker door kunnen gaan trekken. De leiders en trainers zijn in ieder geval vol goede moed!!

Groeten van jullie leiders en trainers!