Ludo Verseveld

Wie was Ludo Verseveld?
Ieder jaar tijdens de prijsuitreiking van het sportweekend wordt de “Ludo Verseveld-bokaal” uitgereikt aan de sportman van het jaar. Deze beker draagt die naam niet zomaar. Het is inmiddels al een heel aantal jaren geleden dat deze prijs in het leven is geroepen en omdat de jongste jeugdleden misschien niet weten wie Ludo was, is het tijd om jullie geheugen wat op te frissen.

We gaan terug naar 1993. Ludo Verseveld is een jongen van elf jaar. Een normale jongen zoals iedere andere jongen van die leeftijd. Zoals vele jongens van die leeftijd heeft hij één grote liefde: voetbal. Altijd is hij met een bal bezig, vaak tot ’s avonds laat. Meestal moeten zijn ouders hem roepen voor het eten en hij komt dan met tegenzin binnen, want er is niets belangrijker dan die bal. Natuurlijk is hij lid van de v.v. Koudekerk. Hij speelt in de C1 en altijd als er iets te beleven valt, is Ludo daar ook bij aanwezig. Hij slaat geen activiteit over en doet overal aan mee. Ludo is er gewoon.

Tot wij op een koude dag in februari1993 het droevige bericht krijgen van het zeer plotselinge overlijden van Ludo als gevolg van een hersenbloeding. Vanaf die dag is alles anders......Wij willen Ludo ons blijven herinneren en hem in ons geheugen laten voortleven. Daarom is besloten zijn naam te verbinden aan een wisselbeker, de “Ludo Verseveld-bokaal”.

Deze “Ludo Verseveld-bokaal” wordt jaarlijks door Ludo’s vader Piet Verseveld