Externe scouting

Gelet op de externe scouting volgt VV Koudekerk de verplichte richtlijnen die door de KNVB zijn opgesteld t.a.v. andere amateurclubs NIET. In juni 2013 heeft VV Koudekerk met een aantal amateurverenigingen een convenant ondertekend en heeft zich daarbij uitgesproken tegen extern scouten door amateurverenigingen. VV Koudekerk werkt niet mee aan verenigingen die Koudekerk-spelers scouten.

VV Koudekerk speelt geen oefenwedstrijden en toernooien bij clubs die extern scouten. Het is voor alle selectie jeugdspelers van vv Koudekerk niet toegestaan om gedurende de loop van de competitie, dus inclusief winterstop, mee te trainen dan wel wedstrijden te spelen voor een andere amateurvereniging dan vv Koudekerk.

De technische commissie/ bestuur behoudt zich nadrukkelijk het recht voor, om, indien dit toch gebeurt, passende maatregelen te nemen tegen de desbetreffende speler. Onder een passende maatregel wordt onder andere verstaan, het verwijderen van een speler uit de selectie waarvan hij deel uitmaakt. Toestemming voor het spelen bij een andere vereniging wordt pas gegeven na afloop van de competitie.

In het verlengde hiervan verplichten wij selectiespelers om verzoeken hiertoe van andere verenigingen (extern scouten) te melden aan de technische commissie. Anderzijds zal vv Koudekerk verzoeken tot meetrainen van jeugdspelers van andere verenigingen pas na afloop van de competitie honoreren.

Overigens worden deze verenigingen geïnformeerd dat er een verzoek tot meetrainen is gedaan en wordt er niet eerder meegetraind na goedkeuring van die betreffende club. Het trainen of spelen van wedstrijden op uitnodiging van de KNVB of voor een betaald voetbalorganisatie (BVO), valt dus buiten deze maatregel. Dit soort verzoeken van BVO ’s bereiken ook in alle gevallen de technische commissie en vinden doorgaans plaats in het voorjaar. Indien dit aan de orde is, zal de technische commissie zorg dragen voor begeleiding vanuit vv Koudekerk.

Spelers mogen echter wel meedoen met door andere verenigingen ruim van te voren aangekondigde talentendagen. Indien een speler hieraan mee zou willen doen, zal hij dit kenbaar moeten maken bij zijn hoofdselectietrainer en/of technisch commissielid.

Klik hier voor de facebook pagina

Klik hier voor het bestuursreglement tegen extern scouten