Rookbeleid

"Op weg naar een rookvrije generatie"

Waarom op weg naar rookvrij?

Zien roken, doet roken. Als kinderen anderen zien roken lijkt dat normaal en misschien zelfs aantrekkelijk. Zeker als zij mensen zien roken naar wie zij opkijken zoals andere sporters, trainers en ouders. Daarnaast is meeroken zowel binnen als buiten schadelijk, met name voor kinderen. Ook in de buitenlucht kunnen kinderen in aanraking komen met tabaksrook. Door een rookvrij sportterrein voorkomen we dit. Kijk op www.rookvrijegeneratie.nl/sport voor meer informatie.

Vanaf seizoen 2018-2019 hanteert v.v.Koudekerk daarom een aanvullend “rookbeleid”.
Dit betekent dus een helder beleid over de omgang met roken.

Naast de bestaande afspraken met betrekking tot het niet roken in het clubgebouw,  geldt met ingang van het seizoen 2018-2019 het volgende:

We roepen al onze leden en bezoekers op om op alle wedstrijddagen tot 13.00 uur en bij jeugdactiviteiten (wedstrijden, trainingen, evenementen etc) uitsluitend te roken op  het zijterras. Het zijterras is het deel waarop de overkapping aanwezig is.
Roken langs de lijn wordt niet gewaardeerd.

Dit zal natuurlijk even wennen zijn, maar we hopen dat we met elkaar een gezonde sportomgeving kunnen creeëren voor onze kinderen. En we hopen dat een ieder zijn/haar verantwoordelijkheid in neemt.
We zullen geen politieagentje gaan spelen, maar zouden het op prijs stellen als u er rekening mee probeert te houden.
Geef het juiste voorbeeld aan onze kinderen!

Klik hier voor ons rookbeleid