Missie en Visie

Missie & Visie Voetbal Vereniging Koudekerk

De voetbal vereniging hecht eraan duidelijk te zijn waar de vereniging voor staat en waar de vereniging voor gaat.
“Waar de vereniging voor staat” is de missie, “waar de vereniging voor gaat” is de visie.

Onderstaand wordt aangegeven wat de “Missie en Visie” van de Voetbal Vereniging Koudekerk is.

Missie:
De V.V. Koudekerk wil voor een zo breed mogelijke vertegenwoordiging van de Koudekerkse gemeenschap de voetbalsport aanbieden, voor zowel prestatief als recreatief niveau.
De V.V. Koudekerk wil dit doen in een hechte verenigingsstructuur waar naast plezier in het beoefenen van de voetbalsport een actief verenigingsleven centraal staat.
De V.V. Koudekerk hecht er waarde aan een financieel gezonde vereniging te zijn en streeft om deze situatie te handhaven of te versterken. Tevens wil de V.V. Koudekerk te boek te staan als een nette vereniging met sterke sociale waarden en een verzorgde accommodatie.
De V.V. Koudekerk kent geen politieke kleur en geen religieuze of andere voorkeuren. De V.V. Koudekerk staat neutraal in de maatschappij. Iedereen moet zich thuis kunnen voelen binnen de vereniging. Ook niet spelende leden, donateurs en supporters zijn van harte welkom.

Visie:
De V.V. Koudekerk draait op de inzet van vele actieve vrijwilligers. Het streven is om die betrokkenheid van leden te behouden en vanuit deze clubloyaliteit wil de vereniging de ledenparticipatie verder vergroten. Volgens het principe “vele handen maken licht werk” is het mogelijk veel verenigingsactiviteiten te organiseren.
De V.V. Koudekerk wil als vereniging zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen. De vereniging en zijn accommodatie zullen een aansprekende rol binnen de Koudekerkse gemeenschap moeten vertolken.
De V.V. Koudekerk vindt het belangrijk dat alle voetballers (zowel prestatief als recreatief) met plezier hun sport kunnen uitoefenen.

Prestatief gezien streeft de vereniging het na dat het eerste elftal speelt op het niveau van Tweede klasse West II, waarbij het standaard team ondersteund wordt door een brede en kwalitatieve selectie.

Een tweede sportief streven van de vereniging ligt bij de jeugdopleiding. De jeugdopleiding van V.V. Koudekerk wil binnen iedere leeftijdscategorie één of meerdere prestatieve teams hebben met spelers die worden opgeleid om in de toekomst het eerste of tweede elftal te versterken.

Voetbal Vereniging Koudekerk,

September 2012