MAIDEN SPEECH De 16de Man; 7 + 1 klapper Veteranen VVK35+1!

Alphia 35+2

Koudekerk 35+1

Groep 1 19

3 september 2022 14:30

M. Rietveld

Sportpark De Bijlen
Sportlaan 7
2406LD
ALPHEN AAN DEN RIJN

MAIDEN SPEECH De 16de Man; 7 + 1 klapper Veteranen VVK35+1!

Terwijl Koning Wim-Lex, getroffen door een longontsteking, door Maxima in een kek zusterpakje voorgelezen wordt vanuit pulpblad Vorsten mochten de Veteranen van VVK35+1 het seizoen openen in de bakoven van de soortgenoten van Alphia – Alphen aan de Rijn.

Met een positief gevoel, daar we naast het instromen van Mike Hollebeek, opzoek naar hernieuwd voetbalplezier, en de na een verhuurperiode van een jaar aan Almere City terug gehaalde Dennis van der Voorst, we een stuk meer snelheid en voetbal in het team zouden moeten hebben.

Aad Arbouw als “nieuwe” mocht de vrijgekomen rechtsback gaan invullen zodoende was verdedigend ook wat meer fysiek ingebouwd, sorry Ad. De laatste wedstrijd bij Alphia zat nog in ons geheugen en allen hadden geen trek in een herhaling.

Met een sterke bank, vooral de wat oudere Veteranen waren de pineut, werd Alphia direct vast gezet. Met soepel combinatiespel moest dan ook het eerste doelpunt van ons komen, en inderdaad na een prachtige aanval kwam Dennis vrij voor het doel en drukte beheerst af, jaartje Almere City heeft (samen)spel van Dennis veel goed gedaan en betaald direct uit.

Op het moment dat we aan doordrukken dachten lag, bij de eerste kans van Alphia, de 1-1 achter Davy Rijnbeek. Nog zogezegd doe de plastic Tear-Off van de handschoenen! Helaas een setje nieuwe handschoen die aangereikt waren door Danny Mansveld bleek ook geen soelaas te brengen, bij eerste hoge bal gleed de bal als een hete souffle door de ovenwanten van stand-in keeper Davy!!! 2-1 Alphia; toch niet zo een wedstrijd?

Gelukkig lieten we ons niet van de wijs brengen en maakt Dirk-Jan Boer direct vanuit een sublieme volley de 2-2, betekende het vertrek om Alphia helemaal gek te gaan spelen, en zo geschiede.

Als rijpe appelen vielen vanaf dat moment de doelpunten uit de Veteranenboom; sterk doorzetten van Robert van der Voorst > 2-3.

Kopbal Michel vanuit een puntgave voorzet van Mike > 2-4. Super combinatiespel, voorgezet en panklaar gelegd door Dennis en afgemaakt door Mike > 2-5.

Wederom een heerlijk samenspel, van achteruit door Adriaan Boer, centraal achterin weer als een Mount Everest, en de Haarlemmer olie Chris Bal, opgezette aanval, Mike die daardoor volledig vrij kon scoren > 2-6.

Slangenmens Dirk-Jan die tussen 3 man door een subliem steekpass afleverde op Jurjen Volmer, die deze op waarde inschatte en hem sierlijk in de verre hoek krulde (heerlijk dat over je zelf te schrijven!) > 2-7

Nadat de scheidsrechter uit pure medelijden met Alphia de bal op stip had laten leggen, wat de 3-7 betekende, werd aansluitend aan dit doelpunt Dennis in de 16 onderuit geschaafd. Mike achter de bal en die bepaalde de einstand op 3-8!!!

Speciale aandacht toch voor onze Nico de Leeuw; wat kan die man toch vlaggen!

Vind gezien de knallende opening van dit beker seizoen om, in tegenstelling tot wat altijd wordt geopperd we een keer wel door moeten gaan in de beker.

Heren Veteranen; als waarmee aangevangen, ADEL VERPLICHT!