Het regende (doelpunten)

KOUDEKERK AAN DEN RIJN

Zaterdag 17 september
VVK Jo12-1-BSC’68 Jo12-1

Wedstrijd nummer 3 alweer voor de jongens en ook de eerste wedstrijd dat we weer met voltallig team spelen, alleen mag Lorenzo nog niet de hele wedstrijd spelen (wat hij natuurlijk wel het liefste doet).
Van te voren was hier thuis de stand (lees Joep heeft even laten zien hoe ik dit moest bekijken) onderling al even bekeken en daaruit werd opgemaakt dat BSC te verslaan zou moeten zijn.
Ook vandaag spelen ze thuis op veld 2, alleen is het weer net even anders als de voorgaande keren een paraplu is op sommige momenten best handig.
Soms komt het met bakken uit de hemel, maar op andere momenten schijnt het zonnetje weer lekker.
Voor de wedstrijd spelen de jongens zich nog even warm, ze hebben hun instructie gekregen van Karlijn en Marcel en zijn helemaal klaar voor de wedstrijd.

De wedstrijd start even na 10 uur met Jelte (doel), Lorenzo, Luca, Teun (aanvoerder), Hudayfa, Devin, Job, Joep en als wissel starten we met Wessel.
Op het eerste oog leek het erop dat BSC 1 kop kleiner was/zou zijn, later werd duidelijk dat dit ook daadwerkelijk zo was.
Om 10.10 uur is het al raak en maakt Devin het eerste punt voor VVK en doet dit om 10.14 uur nogmaals.
Hudayfa komt om 10.17 uur aan de bal en maakt het derde punt en om 10.20 uur maakt Joep het 4-0.
Al snel maakt Devin weer een punt en daarop volgt nog een punt van Hudayfa, het is nu 6-0.
Net voor de time out schiet Joep hem er nog een keer in en maakt de stand 7-0.
Na de time out is Lorenzo wissel en is Wessel in het veld gekomen, al snel is het weer raak voor VVK.
Joep maakt het om 10.33 uur 8-0 en even later maakt Devin het 9-0 en vlak daarna maakt Hudayfa het 10-0.
Ook BSC krijgt tussendoor een kans en maakt een doelpunt en maakt het 10-1, deze beantwoord VVK met een tegen doelpunt van Joep.
Om 10.43 is het wederom Joep die een goal maakt, zo gaan we de rust in met 12-1.

Tijdens de rust word er even wat gedronken en krijgen de jongens nieuwe instructies.
1 van de instructies is minimaal 20x overspelen, dit is de wedstrijd om dat te kunnen oefenen en wie weet geeft het BSC ook net even wat meer kansen.
Na de rust is Lorenzo nog wissel.
Alle jongens zijn dan ook in feeststemming als Job het eerste doelpunt na de rust maakt, het is nu 13-1.
Vanaf 11.05 uur tot en met 11.14 uur (time out) maakt Devin nog 4 punten voor het team, na de time out is Job wissel en Lorenzo weer in het veld.
Ze spelen weer veel over naar elkaar en zijn echt aan het samenwerken, ook de communicatie en het team gevoel is goed aanwezig.
Dit maakt het voor mij eigenlijk het leukste om naar te kijken de saamhorigheid en het groeps/team gevoel onderling.
Om 11.19 uur en 11.24 uur maakt dan ook Wessel 2 punten, de stand komt hiermee op 19-1.
Om 11.25 uur schiet Joep hem er ook nog een keer in en om 11.27 uur schiet Joep hem er nog in met een hakje.
De eindstand is hiermee bepaald, het is 21-1 voor VVK.

Voor de oplettende meelezer hebben jullie allemaal kunnen tellen wie hoeveel doelpunten gemaakt heeft (niet heel belangrijk vind ik), maar sommige van onze jongens hebben een afspraak met hun (in dit geval) vaders. Dus Devin veel plezier op de kermis en Hudayfa succes met kiezen in de Toychamp . Joep koos voor een frikandelbroodje .

Het was een mooie wedstrijd, waar veel in geprobeerd kon worden en goed te zien dat iedereen er weer was vandaag. Op naar volgende week, dan spelen we weer thuis tegen V.V. Valken ’68.

EB6EBFE8-646A-4244-B7D8-F56627CBD6C3.jpeg