BSC '68 1 - Koudekerk 1

8 september 2012 14:30

Dessing, R.P.A.

Koudekerk kent geen problemen met BSC`68

Zelden heeft Koudekerk het zo gemakkelijk gehad in Benthuizen als afgelopen zaterdag, de 0 – 2 eindstand was dan ook een schamele afspiegeling van de krachtsverschillen in deze Rijnwoudse derby. Het enige wat Marcel Valk zijn ploeg dan ook kon verwijten was dat het slechts bij twee treffers was gebleven.

De wedstrijd was goed en wel twee minuten oud en Koudekerk had al twee keer de paal geraakt, het was dan ook niet zo vreemd dat het initiatief bij Koudekerk lag en constant druk hield op de onzeker ogende defensie van BSC.  De openingstreffer liet dan ook niet lang op zich wachten. Bas van Heerdt haalde van ruim 25 meter eens lekker uit.  Yuiri Lununburg in het BSC doel oogde niet al te zeker en zag de bal rechts van hem tegen de touwen slaan. In die fase had Koudekerk de wedstrijd al kunnen beslissen, Oege Pennin en Roy v/d Berg waren regelmatig gevaarlijk aanwezig voor de goal van Lunnenburg maar miste scherpte. Het enige gevaar wat de thuisploeg voor rust liet zien was een bal op de paal van Robin de Boer op een moment dat Koudekerk achterin dacht dat de Boer nooit meer iets kon uithalen vanuit zijn positie.  De tweede treffer viel nog wel voor rust. Richard van Heijningen onderschepte een bal op het middenveld en zette Mark van Leeuwen aan het werk. Die had een afgemeten voorzet in huis en zo was het een koud kunstje voor Oege Pennin om de bal binnen te schuiven. Voor de rust had het zelfs 0-3 moeten zijn maar Roy v/d berg zag zijn inzet op bijna onmogelijke wijze over de lat gaan en gaf hiermee de thuisploeg nog enige hoop op herstel na rust.

Na rust nam Koudekerk wat gas terug, het bleef wel de wedstrijd wel controleren maar leek wel de drive te missen om de thuisploeg echt op de pijnbank te leggen. Bas van Heerdt probeerde het nog een keer maar zag Lunnenburg nu wel redden en invaller Akke Pennin probeerde het ook nog twee keer zonder het gewenste resultaat. De thuisploeg stelde daar mar een echte mogelijkheid tegen onver. Tien minuten voor tijd kopte Robin Veringa de bal over de goal van Rob Platteel. Het enige noemenswaardige feit was nog een heel makkelijk gegeven kaart voor Richard van Heijningen. De eerste overtreding van de aanvoerder werd wel heel pietlutherig bestraft door scheidsrechter Dessing uit Zoetermeer.  Koudekerk wint zo gemakkelijk deze derby en heeft de eerste winst van het seizoen binnen, volgende week komt Lugdunum op bezoek in de Gruttolaan. Na Roodenburg is deze ploeg aangemerkt als een van de titelkandidaten, het zal dus niet zo gemakkelijk gaan als vandaag.

Opstelling Koudekerk; Rob Platteel, Dimitri v/d Berg, Christian Vergunst, Richard van Heijningen©, Fabian Roosenbrand, Cedric Borgers, Bas van Heerdt(66. Akke Pennin), Roy v/d Berg, Tijs v/d Hoorn(56. Rick van Tol), Oege Pennin, Mark van Leeuwen