Koudekerk is voetballend niet de mindere maar verliest van Roodenburg.

Roodenburg 1

Wesley Lancel (schot)
Ryan Rozier
Robin Ravensbergen
Marvin Bok

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse A

1 september 2012 14:30

Hul, C.D.R. van der

De uitslag was minder maar Koudekerk kon terugkijken op een wedstrijd waarin ze zeker niet minder waren als Roodenburg. De Leidse ploeg degradeerde afgelopen seizoen uit de tweede klassen en heeft als doel daar binnen een jaar weer in terug te keren. Koudekerk heeft een smalle selectie en het eerste doel is zo snel mogelijk veilig te zijn, alles meer is mooi meegenomen.

Het zijn niet echt ploegen die elkaar liggen, Koudekerk en Roodenburg, het verleden heeft de nodige schermutselingen opgeleverd maar daar was zaterdag weinig van te merken. De ploegen lieten een leuke pot voetbal zien waarbij de thuisploeg zeker niet de mindere was van de Leidse tegenstander. Met enig geluk had er zelfs een voorsprong kunnen komen want zowel Oege Pennin als Roy v/d Berg hadden voor rust een mogelijkheid om doelman v/d Pluim te passeren. Daar staat tegenover dat Rob Platteel zich ook niet werkeloos kon achten. Roodenburg heeft met Wesley Lancel en Ryan Rozier een paar levensgevaarlijke aanvallers. Dat de rust zonder goals werd gehaald was dus aan de doelverdedigers te danken.

Na rust was het een van de hoofdrolspelers van de eerste helft die er debet aan was dat er een goal viel. Wesley Lancel maakte dankbaar gebruik van het feit dat hij alle ruimte kreeg van Koudekerk en Rob Platteel iets te ver zoor zij n goal stond, van ruim 20 meter opende de spits de score. Koudekerk had snel een antwoord via Bas van Heerdt. De van Bernardus overgekomen middenvelder nam van grote afstand de Leidse goal onder vuur en buiten bereik van v/d Pluim verdween de bal tegen de paal, pech voor Koudekerk en om het allemaal nog iets erger te maken was het Rozier die uit de uitbraak de beslissing bracht in de wedstrijd, moet ook hier worden aangetekend dat het er bij Koudekerk verdedigend niet soliede uitzag.  Het leek zelfs nog erger te worden toen Dimitri v/d Berg helemaal tureluurs was gedraaid door Marvin Bok en deze binnen de 16-meter omver schopte. De toegekende strafschop werd door Wesley Lancel ingeschoten maar Platteel redde knap op de inzet. Met nog een half uur te spelen een opsteker voor Koudekerk wat op zoek ging naar de aansluitingstreffer. Bas van Heerdt maakte plaats voor een andere nieuweling aan Koudekerk kant. Akke Pennin. En even later kwam Jeroen Koot in het veld voor Cedric Borgers, hierdoor twee spitsen bij Koudekerk met Roy v/d Berg daar vlak achter en Jeroen Koot en Mark van Leeuwen op de zijkanten. Vol op de aanval dus. Het bracht nog wel kansen en enkele hachelijke momenten voor de Leidse goal, het zat de thuisploeg gewoon niet mee en men was simpel weg niet koel genoeg voor de goal. Daardoor kon Roodenburg na 94 minuten opgelucht ademhalen. De weg terug naar de tweede klasse was goed begonnen maar makkelijk was het niet geweest.

Voor Koudekerk resten het gevoel dat men niet was weggespeeld en dat kan men volgende week meenemen naar Benthuizen voor de derby tegen B.S.C.

Opstelling Koudekerk: Rob Platteel, Dimitri v/d Berg, Christian Vergunst, Richard van Heiningen©, Fabian Roosenbrand, Bas van Heerdt(66.Akke Pennin), Roy v/d Berg, Cedric Borgers(79. Jeroen Koot), Tijs v/d Hoorn, Oege Pennin, Mark van Leeuwen