Koudekerk 1 - CVC Reeuwijk 1

CVC Reeuwijk 1

Ardi Hoogerbrug (schot)
Rene van den Heuvel
Dennis van den Heuvel (schot)
Oege Pennin (schot)
Dennis van den Heuvel

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse A

23 april 2011 14:30

Lingen (Gouda), A.

Koudekerk en C.V.C. Reeuwijk houden elkaar in evenwicht.

Koudekerk zou met winst thuis tegen Reeuwijk zo goed als veilig zijn, makkelijk was die opdracht niet. Immers de uitwedstrijd ging destijds met 5 – 1 verloren.  De 2 – 2 eindstand gaf dan ook een kleine tevredenheid.

Koudekerk startte met 1 wijziging ten opzichte van de gewonnen wedstrijd bij Valken. Ruben v/d Berg ontbrak en werd vervangen door Remco Muller. Reeuwijk had de laatste wedstrijd flink veloren en wilde dat graag rechtzetten. Dat was al snel te merken toe men achterin bij Koudekerk de bal net weg kreeg en Ardi Hoogerbrug al binnen 10 minuten Michael Kneulman wist te passeren.  Koudekerk had al snel de kans om deze tegenvaller weg te werken toen Mark van Leeuwen op weg leek naar de goal Reeuwijk maar gestopt werd door Rene v/d Heuvel. Geel voor v/d Heuvelwaar een rood randje aan zat, de toegekende vrije trap werd door Remco Muller overgeschoten. Toch kwam Koudekerk beter in de wedstrijd en kreeg de gelijkmaker die het op dat moment verdiende. Christian Vergunst hield druk op spits Rachid Akkabouz die de bal inleverde bij Oege Pennin. Vergunst was ondertussen doorgelopen naar de goal en werd daar feilloos bediend door Pennin en schoot de gelijkmaker achter keeper Rob verwaal.

Na de rust leek het weer fout te gaan voor Koudekerk, Dennis Bos speelde te kort terug op zijn doelman en mocht daarna diezelfde doelman dankbaar zijn dat hij de inzet van Akkabouz wist te keren. De rebound werd door Christian Vergunst van de lijn gehaald. Toch keek Koudekerk even later weer tegen een achterstand aan toen Dennis v/d Heuvel als enige reageerde op een doorgeschoten bal. Reeuwijk had toen de wedstrijd kunnen beslissen toen Eddy Sijl balverlies van Remco Muller niet afstrafte, Kneulman was wederom een grote sta in de weg voor een tegenstander. Net op tijd leek Koudekerk weer te beseffen dat verlies voor grote problemen kon zorgen en nadat Roy v/d Berg de paal had geraakt was het even later Oege Pennin die in de scrimmage na een corner zijn voet tegen de bal zette en de ploegen weer naast elkaar zette. Het slot van de wedstrijd werd soms wat onvriendelijk. Jeroen Koot, ingevallen voor Simon van Leeuwen, werd al snel na zijn entree binnen de lijnen er hardhandig buiten gewerkt door Rene v/d Heuvel. Ook deze overtreding werd bestraft met geel, al was hier er ook een rood randje zichtbaar. Koot haalde even late zijn revanche tegen Mathijs Brenkman en ontving ook geel. Net toen er weer even werd gevoetbald was het Nick van Houten die ontsnapte aan rood met een veel te grove charge tegen Aksel Koopman. Van Houten geel wat hem een schorsing oplevert tegen Kagia. Tussen al dit geweld viel er nog een grote kans toen een corner van koudekerk via de lat overging. Koudekerk en Reeuwijk blijven steken op 2 – 2. Een terechte uitslag van een wedstrijd die gelijk opging.

Beide ploegen blijven op de ranglijst staan op de positie waar ze stonden (8 en 9 ) en zijn nog niet veilig. Koudekerk heeft zaterdag de mogelijkheid dat alsnog te doen bij de v.v.Leiden. Al moet er dan wel worden gewonnen.

Opstelling Koudekerk: Michael Kneulman, Simon van Leeuwen(68. Jeroen Koot), Christian Vergunst, Dennis Bos©, Richard van Heijningen, Cedric Borgers, Remco Muller(88. Vince van Goozen), Nick van Houten(80. Stefan van Tol), Roy v/d Berg, Oege Pennin, Mark van Leeuwen.

Niet ingezet: Wouter Reijneveld, Robert Koot.

Toeschouwers: 120