Koudekerk JO9-1 - ASC F1

Jay Huis (schot)
... (schot)
... (schot)
Julian Olagoke (vrije trap)

F-Pupillen (voorjaar), F1, 1e klasse 02

9 april 2011 8:45

Jay Langejans

F1 blijft ook na kampioenschap ongeslagen.

By: Jay on 09-04.2011

Vandaag moesten we thuis tegen ASC die 2e stonden. We waren al kampioen maar wilde graag het seizoen ongeslagen (en liefst alles winnend) afsluiten. ASC wilde daarin tegen natuurlijk tegen de kampioen laten zien dat ze niet minder waren, het zal dus een zware pot worden. Na het fluitsignaal gingen de partijen aardig tegen elkaar op maar waren de beste kansen in het begin al gelijk voor VVK. In de 7de minuut was het dan ook raak. Een schot van Julian werd in eerste instantie nog gehouden door de lange keeper (die was weer met de brommer naar VVK gekomen) maar in de rebound schoot Jay de bal hard tegen de touwen en tekende voor de 1-0. ASC liet het er niet bij zitten en schakelde een tandje hoger. Onze mannen achterin moesten alle zeilen bij zetten om ASC het scoren te beletten. Ook Thomas moest vaak aan de bak maar hielt zijn goal in het begin goed schoon. Helaas werd er toch gescoord door ASC. Na een mooie combinatie werd de bal hard ingeschoten, de bal ging ruim voor het goal langs maar werd onderweg door een ASC speler geraakt waardoor Thomas die net uitgekomen was, kansloos was 1-1. VVK was uiteraard niet onder de indruk van deze goal en speelde gewoon lekker zijn spelletje. Er waren nog wel wat kansjes (met een bal op de lat door Sem) maar de bal ging er helaas niet in. Ook werden acties net iets te ver doorgevoerd waardoor het voor de ASC verdediging makkelijk was om het scoren te beletten. Voor rust werd er toch nog gescoord door ASC. Na een uittrap van de ASC keeper kwam de bal op het middenveld tussen Noah en Thijs die van elkaar dachten dat de ander hem zal schieten en daar maakte ASC goed gebruik van door de bal dan maar zelf mee te nemen en direct op het goal raak in te schieten 1-2. Dit was tevens de rust stand. In de rust waren de beide partijen goed toe besproken en zagen we 2 betere ploegen in het veld. Ook langs de lijn was het inmiddels drukker geworden en stonden de toeschouwer schouder aan schouder te genieten van deze spannende wedstrijd. Het spel ging goed over en weer en beide partijen deden niet voor elkaar onder. Toch was het VVK weer die langszij kwam. Uit een hoekschop wist Thijs de bal mooi in te koppen en deed het net krullen 2-2. Ja onze mannen proefde op dat moment weer de smaak van de overwinning. ASC knokte voor alles wat het waard was en gaf niet op. In de 32ste minuut pakte VVK brutaal de leiding. Na een vrije trap van Julian vloog de bal langs de keeper en tekende voor de 3-2. De toeschouwers van VVK stonden te genieten en zagen hier de toekomst van VVK 1 spelen. Na nog en paar goede reddingen van Thomas en zwaar bevochten duels door de verdedigers Noah, Koen en Dimitrie werd er door de scheids afgefloten en hadden we het weer geflikt. Opnieuw waren de 3 punten binnen gehaald en waren nog steeds ongeslagen. Mannen Top gedaan nog maar 1 wedstrijd te gaan en als we die dan ook winnen hebben we opnieuw een record te pakken .

Groetjes van een trotse vader / trainer .