VVSB F1 - Koudekerk JO9-1

... (schot)

F-Pupillen (voorjaar), F1, 1e klasse 02

26 maart 2011 9:30

F1 met ruime winst ongeslagen kampioen in de 1e klasse.

By: Jay on 26.03.2011

Vandaag moesten we uit bij VVSB. Het was een spannende wedstrijd waar iedereen al dagen naar toe leefde. We konden namelijk vandaag bij winst kampioen worden in de 1e klasse. Dit zou een unicum zijn voor VVK. Tijdens de warming up merkte Jay Sr al op dat de mannen scherp en goed bij de les waren. Dit beloofde veel goeds voor de wedstrijd. Vanaf het fluitsignaal zaten de mannen er weer bovenop en dwongen VVSB direct met de rug tegen de muur. Ja onze mannen waren maar voor 1 ding gekomen en dat was kampioen uit de 1e klasse worden. Binnen 4 minuten wisten we dan ook verdient de voorsprong te nemen. Vanuit een pass van Sem, kwam de bal bij Jay en deze plaatste de bal knap in de hoek en deed het net krullen 0-1. Nog geen 3 minuten later was het alweer raak. Vanuit een corner van Thijs kwam Jay goed voor zijn man en schoot direct op het goal, 0-2. Ja, de mannen van VVK waren lekker in de winning mood vandaag. VVSB liet het er niet bij zitten en probeerde van alles. In de 10de minuut loste 1 van de VVSB spelers een kanonschot af richting het VVK goal maar deze kon knap gestopt worden door Thomas, TOPPIE. Achterin werd er kort op de man gedekt door Koen, Dimitri en Noah waardoor er weinig ruimte was voor de mannen van VVSB. In de 13de minuut was er een echte hattrick voor Jay. Vanuit een mooie pass van Julian werd Jay gelanceerd, deze sneed mooi de pas af van zijn tegenstander en schoot knap in 0-3. VVSB kwam bijna niet aan voetballen toe en de druk op hun goal bleef maar aanhouden. Ja onze mannen roken de kampioenschap waarschijnlijk. In de 17de minuut wist Sem de rust stand op 0-4 te brengen. Vanuit een mooie combinatie werd Sem aangespeeld en deze wist na het uitkappen van zijn man de doelie te verschalken. Tijdens de limonade werden de mannen gecomplimenteerd met het goede voetbal en was het advies eenvoudig; gewoon zo blijven doorgaan. Bij het begin van de 2e helft zagen we nog steeds een gedreven VVK. Alweer na 2 minuten was het alweer raak. Vanuit een pass van Koen wist Jay opnieuw de keeper te verschalken en tekende voor de 0-5. VVSB had het erg moeilijk met het aanvallende spel van koudekerk en nog geen 3 minuten later moest opnieuw de bal uit het goal gevist worden. Ditmaal was het Sem weer die het net deed krullen en het scorebord op 0-6 zette. VVSB wist in de 25ste minuut toch nog wat terug te doen door te scoren 1-6. Maar VVK raakte hierdoor niet in de war en bleef goed het spel maken. In de 31ste minuut was Dimitri ook mee naar voren geschoven en wist zelfs vanuit een pass van Jay de bal knap langs de doelie te schuiven 1-7. Terwijl de mannen nog een beetje aan het feest vieren waren sloop VVSB met de bal naar voren en wisten opnieuw Thomas te passeren door een hard schot in de hoek 2-7. De eindstand werd beslecht door een mooi afstand schot van Sem die daarmee de eindstand op 2-8 bracht. De droom was uitgekomen. De F1 van VVK was ongeslagen kampioen geworden van de 1e klasse. Nog nooit was een F team hoger gekomen dan de 3e klasse en wij wisten ongeslagen kampioen te worden in de 1ste. Dit werd natuurlijk gevierd door lovende worden van Henk en Diana die vanuit het jeugd bestuur speciaal gekomen waren en een mooie beker voor iedere speler. Hierna werd in de kleedkamer nog FF 3 flesssen kinder champagne soldaat gemaakt en met kleren en al onder de douche gestapt. Na afloop kregen de mannen ook nog een patatje en een drankje bij VVK met op de achtergrond natuurlijk “we are the Champion“. Mannen ik denk niet dat alleen de ouders, VVK en Koudekerk trots op jullie mogen zijn maar ik denk dat jullie ook trots mogen zijn op jullie zelf. Ik vind namelijk dat kampioen worden al een prestatie is maar wanneer je dit ook nog eens doet op het hoogste niveau dan is dat echt bijzonder. Mannen Top gedaan en nu proberen de competitie af te ronden zonder punten verlies .

Groetjes van een trotse vader / trainer .