Alphense Boys F3 - Koudekerk JO9-2

Koudekerk JO9-2

F-Pupillen (voorjaar), F2, 4e klasse 04

19 maart 2011 8:30

Het ’s morgens om 7:15 nog ruiten krabben voordat we ons melden in de Koudekerkse kantine. Om 8:30 moeten we voetballen tegen de Boys uit Alphen, dus is iedereen er vroeg bij.

Gino is een weekendje weg en Biko is geblesseerd dus heeft Michel – die er vandaag ook niet bij is – Jens uit de F3 geregeld.  Een paar weken geleden toen we thuis tegen de boys speelde wonnen we nog makkelijk met hulp van 2 jongens uit de F1, nu moeten we het op eigen kracht doen, zonder wissels.

Aangekomen in Alphen gaan de vader van Kyle en Felix meteen weer terug naar Koudekerk om Kyle’s voetbaltas op te halen, het is lastig voetballen zonder noppen onder je schoenen.

Ruim op tijd staan we met z’n achten aan de aftrap, de lente zit in de lucht, en onze jongens gaan meteen fanatiek in de aanval.

In deze 1e helft laten alle 8 zien dat ze er vandaag hard voor willen knokken, er wordt heel veel gelopen door de middenvelders en aanvallers. Ze komen ook netjes meeverdedigen als Justin en Stan achterin hulp nodig hebben. Justin is weer de betrouwbare sluitpost achterin, en verdedigt soms ook keurig uit via een medespeler aan de zijkant (Zo moet het!). Stan vreet zijn directe tegenstanders soms bijna op en geeft natuurlijk nooit op.

Aan de zijkant ziet de F2-aaanhang dat het best wel moet kunnen, als ze maar zo doorgaan. De F2 ziet dit gelukkig zelf ook en blijft er vol voor gaan. Met nog een minuut of 5 te gaan. Krijgt Dylan een vrije trap mee, net over de middenlijn. Justin meld zich voor dit klusje en puntert de bal hard richting doel. Als er niemand aan zou komen zou de bal een meter naast gaan, maar gelukkig staat goaltjesdief Kyle op de goede plek. Hij kan de bal aannemen en deze netjes langs de grote Alphense keeper spelen 0-1. Deze goal geeft onze jongens nog meer zelfvertrouwen en we komen de 1e helft ook niet meer in gevaar.

In de rust proberen de hulpcoaches de voetballers scherp te houden, maar dat valt niet mee met 2 teams in de kleedkamer. Kyle en Jordy ruilen weer van kleding, Jordy gaat verdedigen zodat Stan wat vaker mee op kan komen.

De 2e helft begint zoals de 1e geëindigd is, het spel gaat snel op en neer, en onze spelers rennen zich de longen uit het lijf om voorin en achterin tegelijk te kunnen zijn. De Alphense Boys krijgen maar een paar kansjes omdat onze 3 verdedigers ze meestal al vroeg weten te stoppen. Keeper Kyle moet 1 keer een hard schot stoppen. Als de tegenstander in de aanval is moet (en gaat) iedereen mee terug om achterin te helpen. Gelegenheidspits Jens mag wel een beetje voorin blijven hangen, en doet het prima als aanspeelpunt voorin. Jens neemt de ballen keurig aan, maakt zijn actie en probeert de bal te Pasen of voor te geven. Hij breekt ook nog een keer door de Alphense verdediging heen, maar kan helaas niet afmaken. Bij Koudekerkse corners kan Stan nu mee naar voren, maar deze corners leveren nog altijd niet die 2e goal op. Op het middenveld proberen Mick, Dylan en Felix de controle vast te houden, wat ze aardig lukt. Vooral Felix is weer erg actief vandaag, hij sleurt weer langs de zijlijn, speelt zijn mannetje voorbij, probeert er nog 1, raakt de bal kwijt, en hersteld weer door in de achtervolging te bal weer terug af te pakken. Hij is ook niet bang voor de tegenstander die tegelijk met Felix de bal hard wil schieten. Even liggen beide jongens kermend op de  grond, maar bikkels als ze zijn, spelen ze even later weer verder. Ook Mick gebeurd eer keer zoiets, maar ook hij zal niet opgeven en doorbikkelen.

Zo heeft Koudekerk het beste van het spel in de 2e helft. In de laatste minuut krijgt Felix de beloning voor zijn inzet vandaag, hij krijgt de bal, op een meter of 12 schuin voor het doel voor z’n voeten, en schiet de bal prachtig in de bovenhoek, buiten bereik van de Alphense goalie 0-2.

Goed gespeeld vandaag jongens! Als jullie volgende week tegen Woubrugge ook deze inzet laten zien, moeten we toch een keer van ze kunnen winnen!

Rob.