Koudekerk JO9-2 - NSV '46 F1

F-Pupillen (voorjaar), F2, 4e klasse 04

26 februari 2011 8:45

Joey Mansveld

Onze 3e wedstrijd deze voorjaarscompetitie is NSV ’46 uit Noorden onze tegenstander. Omdat Mick nog in de sneeuw zit en Felix nog niet zou mogen voetballen, waren twee F1-ers gevraagd om ons te versterken. Vandaag waren dat Jay en Thijs. Waarschijnlijk had Felix al dagenlang zijn ouders verteld dat hij best wel zaterdags kon voetballen, en dat zijn tanden echt wel heel zouden blijven, want hij was er toch bij ’s morgens om 8:15. De jongens uit Noorden konden maar 7 voetballers opstellen, dus hadden we 3 wissels langs de kant bij Michel.

De wedstrijd begon lekker voor Koudekerk met het beste van het spel, en al na 4 minuten had Jay de 1e goal er in liggen (je kon wel zien dat hij een goede opleiding had genoten voorgaande jaren bij de F3 en de hummels). Koudekerk bleef goed voetballen, maar in de 8e minuut kwamen de NSV aanvallers toch wel erg dicht bij ons doel, en dit leverde zomaar de gelijkmaken op 1-1.

Het spel bleef vervolgens op en neer golven, waarbij Koudekerk het gevaarlijkst was. Een paar minuten voor het einde van de 1e helft ging Jay weer op avontuur, en deze solo eindigde vlak voor het doel van de Noordense goalie, waar Gino klaar stond om de bal achter de keeper te werken 2-1.

In de rust beloven alle jongens dat ze er nog een paar bij gaan maken, en lang hoeven we in de 2e helft dan ook niet te wachten, want al direct na de aftrap scoort Jay, na een mooie pass van Biko 3-1.

Even later is het weer Biko met een actie, waarna Thijs de bal van ver, op de lat boven de NSV keeper schiet. Ook werd onze lat niet lang daarna geraakt door een aanvaller van de tegenstander.

Onze jongens zijn hier niet van geschrokken, ze blijven goed aanvallen en spelen elkaar vaak prima de bal toe. Dit gebeurd ook door  Dylan, die met een mooi paasje Biko voor het doel zet, die netjes scoort 4-1. Direct daarna heeft Thijs meer geluk met zijn schot op doel en wordt het 5-1.

Met nog 10 minuten te spelen wordt NSV sterker, de bezoekers geven niet op, ook niet met 5-1 achter! Toch krijgt Gino nog een vrije trap te nemen na een pass van Stan. Die vrije trap zal er niet ingaan, en vanaf dat moment is toont NSV karakter, want zijn ze sterker. Hun spits loopt dwars door onze verdediging en schiet de bal achter keeper Kyle.  De laatste 5 minuten kan er aan eleke kant een goal vallen, maar Felix heeft geen geluk en schiet op de paal, en de NSV-ers kunnen ook geen goal meer maken.