Koudekerk 1 - Kamerik 1

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse A

5 februari 2011 14:30

Schriel, K.

Koudekerk doet goede zaken met winst tegen Kamerik.

In een wedstrijd waarin de wind een grote rol speelde kon van echt goed voetbal geen spraken zijn. Met de uitslag kon Pieter van Zoest dan ook alleen maar tevreden zijn, op inzet en, wanneer de wind het toeliet, bij vlagen redelijk voetbal was de winst verdiend.

Zonder de geschorste Bart v/d Hulst en Vince van Goozen en Ruben v/d Berg die een weekend afwezig was kwam Stefan de Wit weer als controlerende middenvelder en mocht Remco Muller weer de meest vooruit geschoven man zijn.  Koudekerk nam snel het initiatief en binnen het kwartier was het al raak toen Richard van Heijningen als enige reageerde op een bal die doorschoot in de 16 meter bij Kamerik, laag passeerde hij keeper Richard Vroege en gaf Koudekerk de gewenste snelle voorsprong. Dat Kamerik een aantal zeer vaardige voetballers in huis heeft liet het wel zien, vooral voorin zijn Brahin Klein en Jelle Das spelers die niet te veel ruimte mogen krijgen, Koudekerk had het geluk dat Michael Kneulman eerst goed reageerde toen Brahin klein vrij op hem af kwam en later de vrije trap van Jelle Das ook onschadelijk wist te maken anders had men zomaar met en achterstand de rust in gegaan.

Na de rust duurde het nog geen minuut toen de wedstrijd beslist leek, direct vanaf de aftrap werd Mark van Leeuwen weggestuurd, hij kreeg de bal voor waar Oege Pennin als enige scherp was en voor de tweede keer Vroege wist te passeren. Nu bleek ook waarom Kamerik op de laatste plaats staat, slecht voetballen doet de ploeg niet maar het creëert te weinig kansen en als het dan een keer kansrijk is ontbreekt het de ploeg aan daadkracht. Koudekerk bleef redelijk eenvoudig overeind en wist zelfs nog een enkele kans te krijgen waarbij het overigens slordig mee omging.  Zo bleef de het bij 2 – 0 en daar was Koudekerk tevreden mee.

Koudekerk heeft door de 2 – 0 winst tegen Kamerik goede zaken gedaan op de ranglijst. Door de winst en het verlies van B.S.C. en Leiden steeg de ploeg naar e 5e plaats. Bovendien is het gat naar B.S.C. nog maar 3 punten. En juist deze twee ploegen zijn de komende weken de tegenstanders.

Opstelling Koudekerk: Michael Kneulman, Simon van Leeuwen, Christian Vergunst, Dennis Bos©, Richard van Heijningen, Stefan de Wit, Remco Muller, Nick van Houten, Stefan van Tol(67. Jeroen Koot), Oege Pennin, Mark van Leeuwen.

Niet ingezet: Wouter Reijneveld, Arjen Linstra, Ben van Tongeren