Rijnvogels F1 - Koudekerk JO9-1

Jay Huis (schot)

F-Pupillen (voorjaar), F1, 1e klasse 02

22 januari 2011 9:45

F1 boekt 2e zegen in 1e klasse uit tegen Rijnvogels!!!

By: Jay on 22.01.2011

Vandaag moesten we uit in Katwijk tegen Rijnvogels. Cedric was er vandaag niet bij vanwege een skivakantie. Gelukkig was Dimitri thuis gebleven zodat hij lekker kon voetballen. Dit was maar goed ook want Thijs was een beetje geblesseerd en Koen was nog een beetje ziek. Eenmaal aangekomen bij de Rijnvogels begonnen we weer met de warming up. Jay Sr deed dit weer met de mannen terwijl Arjan, Thomas weer voor zijn rekening nam.

Toen begon de wedstrijd. Gelijk was er weer die gretigheid van onze mannen, de scheids had nog niet gevloten of Jay en Sem zaten er alweer bovenop, Dit waren de mannen van Rijnvogels niet gewend en moesten de bal al snel inleveren. Ondanks dat we achterin niet goed doorschoven (waardoor het veld erg groot bleef) kwamen we toch al na 5 minuten op voorsprong. Het was Sem die het net deed krullen en tekende voor de 0-1. De Rijnvogels hadden het erg moeilijk door het jagen op de bal van VVK maar bleven goed overeind. Het was dan ook alweer snel 1-1 want nog geen 2 minuten later krulde het net achter Thomas. VVK pakte de draad snel weer op. Nog geen 2 minuten na de gelijk maker was het Jay die zijn man uitgespeeld en bal mooi voorzette waar Sem vrij stond, deze schoof de bal mooi in de hoek, Yes!!!! Nog voordat VVK het wist lag de bal alweer achter Thomas, de mannen van Rijnvogels gaven zich niet zomaar gewonnen en brachten de stand weer op 2-2. Maar kort voor rust wisten we toch nog op voorsprong te komen. Vanuit een diepte pass van Thijs werd Sem vrij voor de keeper gezet, deze liet deze kans niet onbenut en tekende voor de 2-3. Dit was tevens de rust stand. Het kwartiertje rust was waarschijnlijk niet lang genoeg geweest voor de Rijnvogels want direct na de aftrap slalomde Julian door de verdediging van de Rijnvogels en scoorde de 2-4. Het leek erop alsof het vertrouwen van de Rijnvogels in de schoenen was gezakt, want ze waren niet meer zo agressief. In de 33ste minuut was er dan ook de genade klap. Na een mooie pass van Julian kwam de bal bij Jay, deze kapte zijn man uit en schoot de bal in de uiterste hoek 2-5. Alsof het allemaal niet genoeg was werd het zelfs nog 2-6. Dit keer was het onze laatste man Koen. Deze maakte een korte dribbel en speelde hierbij een man uit en probeerde het maar eens met een afstandschot. Dit was gelijk raak, de bal belande mooi achter de doelie, Top. Mannen wat kunnen we zeggen. Ik denk dat de blikken van de trotse ouders genoeg gezegd hebben. 2 wedstrijden in de 1e klasse en allebei gewonnen. Geweldig, Top gedaan mannen.

Mannen prachtige prestatie en goed gespeeld.

Groetjes van een trotse vader / trainer .