JO16-1 pakt de eerste punten in de hoofdklasse

2396JB
KOUDEKERK AAN DEN RIJN
tel. 071-3413457

Vandaag speelde onze JO16-1 de eerste wedstrijd in de hoofdklasse. De KNVB had hen, na hun kampioenschap van de herfstcompetitie in de 1e klasse, gepromoveerd. RCL JO16-1 was de tegenstander op deze frisse zaterdag. Een geduchte tegenstander want die waren als 2e geëindigd in de herfstcompetitie alleen dan in de hoofdklasse.

Bij aanvang aangemoedigd door de JO19 gingen de jongens gedurfd van start. Halverwege de helft van RCL werd een overtreding gemaakt. Uit de vrije trap kopte Levi keurig tegendraads in waardoor de keeper van RCL kansloos was. Het eerste doelpunt was gevallen.

RCL liet het er uiteraard niet bij zitten en er ontstond een heen en weer gaande wedstrijd waarbij RCL iets meer de overhand kreeg. In de 40ste minuut wurmde een speler van RCL zich van rechts door de Koudekerkse defensie en scoorde in de korte hoek de 1-1-. Daarmee mocht de limonade worden opgezocht.

Al snel in de tweede helft ontstonden voor zowel Koudekerk als RCL kansen. Enkele minuten na een blessurebehandeling kon de keeper van Koudekerk nog net zijn hand achter de bal krijgen voordat deze de goal in verdween. RCL claimde het doelpunt maar dat ging, terecht zoals op de beelden ook zichtbaar was, niet door.

RCL protesteerde maar de scheidsrechter, die een prima wedstrijd floot, bleef bij zijn beslissing: een hoekschop voor RCL. Hoewel RCL aandrong bleef de Koudekerkse verdediging zich staande houden. Aan de andere kant kreeg ook Koudekerk kansjes met Koen en Geordy. Helaas werden hun schoten gekeerd door de RCL-keeper. Na een hoekschop, die de RCL-keeper netjes ving, ontstond een handsbal van diezelfde keeper. Bij het uittrappen liet hij de bal te laat los. Hierdoor maakte hij hands in de cirkel voor het strafschopgebied. De scheidsrechter gaf een vrije trap dit tot boosheid van spelers en begeleiding van RCL. Het door blijven praten en wangedrag resulteerde in geel en daarna rood voor een RCL-speler. De vrije trap leverde Koudekerk niets op.

Beide teams probeerde nog tot scoren te komen maar Koudekerk vond het met nog enkele minuten te gaan op zich wel mooi. Maar tot een vrije trap rond de middelencirkel bij Levi kwam en hij schoot de bal richting RCL-doel. Tot verrassing van de keeper ging de bal langs de voor hem verkeerde kant van de rechterpaal. Koudekerk stond in de 76e minuut op 2-1. Uiteraard was het daarna RCL dat aandrong op de gelijkmaker maar Koudekerk probeerde de daardoor ontstane ruimte ook te benutten. In de laatste minuut claimde RCL nog een penalty, maar die werd niet gegeven, waarna direct het eindsignaal klonk.

Een mooie Koudekerkse overwinning waar jullie met z’n allen zo goed voor gestreden hebben.  Samen sterk. Volgende week weer een leuke wedstrijd spelen bij Docos in Leiden.

De foto’s staan hier.