Veteranen VVK35+2 in zalig voetbalweer naar 3 op-een-rij overwinning tegen Alphia.

Koudekerk 35+2

Alphia 35+2

18 november 2023 14:30

E. Verbree

Sportpark Gruttolaan
Gruttolaan 13
2396JB
KOUDEKERK AAN DEN RIJN
tel. 071-3413457

Op een gure en natte zaterdagmiddag was het na wederom een pauze van 2 weken weer tijd om een balletje te knallen voor 3 competitie punten. Tegenstander was dit keer Alphia, en vaak lopen die wedstrijden nooit erg gemoedelijk. Niet dat zij geen gezellig en sportief team zijn, maar je hebt gewoon van die tegenstanders die wat ongemakkelijker liggen!!!

Geheel volgens verwachting had Dirk-Jan de algemeen voetbaltas meegenomen zodat wij in ons eigen kloofje konden aantreden. Naast de tenuen was de kleedkamer van ons rijkelijk gevuld met hormoontjes, dus dat gaf de burger moed op een strak resultaat. Wel was het zo tijdens het omkleden behoorlijk gaan regenen en was de wind ook stevig aangetrokken, een extra opmaat voor een heerlijk middagje klunen.

Scheids was, als bijna heel het seizoen, Ed. En waar die normaal een rustig dagje heeft bij ons, was het dit keer een heet en vaak te onvriendelijk samen zijn met de heren van Alphia. En ondanks dat Ed met zijn hand over zijn hart streek bij iets te stevige duels waren beide teams niet echt geneigd tot begrip. Op zo een manier wordt het een rommelig zooitje en komt het voetbal allesbehalve op de eerste plaatst!!! Beetje jammer, maar ach aan het einde is dat allemaal vergeten!!! Zeker wanneer de punten in huis blijven.

Dan naar de wedstrijd, en net als de voorgaande, stonden wij bij aanvang wederom niet erg georganiseerd en had Alphia wel een goede start en vonden zij in het hart van het middenveld ruimte om door te komen. Na een 2-tal waarschuwingen ging het de 3de penetratie wel verkeerd. Jurjen stond lucht te dekken en was te laat bij het opvangen van de doorkomende speler van Alphia. Daarna was het Koen die er een noodrem erin gooide, en die was uitermate effectief > bal op de stip voor Alphia. Penalty van Alphia was dermate goed genomen dat Danny geen enkele kans had. 0-1 voor Alphia na een kleine 10 minuten.

Pfff, opnieuw zo een start, weer in de achtervolging als al vaker. En ook dit keer kwam de gelijkmaker snel en op een hele fraaie manier. Doorzetten en met vol gas opstomen van Robert over rechts, alles la daardoor open bij Alphia. Dat resulteerde in de knappe gelijkmaker van Mike na een strakke flank bij de 2de paal. 1-1.

Vanaf de gelijkmaker hadden wij het idee om door te drukken, maar daar kwam niet heel veel van. Stroperig en te vaak onnauwkeurig, dit door veel te grote onderlinge afstanden. Het werd er allemaal niet beter van. Wanneer het spel slechter wordt komen de vervelende fouten vanzelf, irritatie overal en behoorlijk onvriendelijk. Rust bij een 1-1 stand, gelukkig even een kwartier om af te koelen!!!

Dan na de pauze, binnen een kleine minuut was het alweer bal. Half Alphia en half VVK stonden alweer te “overleggen” over al het onrecht in de wereld!! Niet helemaal dus, voetbal gaat boven alles en iets belangrijker is er niet. Nou, de hele tweede helft bleef onrecht de boventoon voeren, met navenant atypisch voetbal.

Maar ja, toch ging het muntje langzamerhand wel een beetje richting VVK vallen. En met nog een kleine 10 minuten te spelen een rare windbal hoog in de 16 van Alphia, en inderdaad viel die precies overal tussen!!! Mike voor The Rescue > met volle overgave en met doelpaal en al tekende hij voor de heerlijk 2-1. Wat kunnen de lelijkste doelpunten toch zo mooi zijn!!!

Gezelliger werd het natuurlijk niet hiermee, Alphia keeper vond dat er een vreselijke overtreding was gemaakt. Nou Ed, was inderdaad helemaal niks. Prima gefloten.

Dan nog de laatste 10 minuten doorkomen. Alphia ging vol in, maar met een groot tekort aan overleg binnen hen was dat gedoemd te mislukken, en zo bleek. Achterin stond het als een huis. Was er dan voorin nog wat te halen, ja zeker. Een verdedigende vuurpijl van Koen vloog over de gehele verdediging van Alphia heen, en Dennis in galop achter de bal aan. En om dan nog een paar kilo’s zout in de wondjes van de Alphia goalie te strooien, even een kleine schijnbeweging en keepertje voorbij. AAAAAUUUWWW. En daar de 3-1 voor VVK, zo lekker.

Na nog een Pas-de-Deux van Dennis met Ali van Alphia was het toch wel tijd om af te fluiten vond Ed, en daar had hij helemaal gelijk in. Gauw naar binnen, naar de openhaard en het bier.

Met de volgende 3 punten in de tas staan we op een stevige 5de plaats, met zeker mogelijkheden op meer daar de 2de plaats maar op 2 punten is.

P.S. Er zijn twijfels over de lengte van het voorhoofd van Ronald, zelf houdt hij het op 30cm!!! Wij denken meer aan de “hand van God” lengte.

Hakkie wat kan jij onschuldig kijken, zou het haast geloven!!!

De 16de man.