Bevroren gras

2406LG
ALPHEN AAN DEN RIJN
tel. 0172-472770

Zaterdag 2 december had VVK JO14 een ontmoeting met ARC JO14. Er moest een wedstrijd gespeeld worden, maar de condities van het veld waren maar net aan! Het gras was bevroren en de aarde hobbels knoert hard. Na wat twijfel van de scheidsrechter, werd de wedstrijd toch gespeeld. Een gemoedelijke sfeer tussen beide teams en een relaxte scheidsrechter maakte het tot een leuke wedstrijd, waarin beide teams het wat lastig hadden met het veld. De bal stuiterde onverwachte kanten op en rolde niet lekker door. Het begon over en weer met goed voetbal van beide kanten en na 2 minuten wisten wij het eerste doelpunt van de wedstrijd te maken. Meron schoot raak via een pass van Mahmoud. Helaas kwam ARC steeds meer en meer bij ons doel en wist in de 8e minuut gelijk te maken. Twee van onze eigen spelers waren afwezig en we hadden hulp gekregen van spelers uit een ander team. Hun wedstrijd ging niet door, maar Luca en Milan wilden ons wel helpen, zodat we met deze kou wat meer wissel mogelijkheden hadden.
ARC kreeg de wedstrijd wat meer in handen en wij konden niet voorkomen dat ze meer gingen scoren. In de 18e, 25e en 33e minuut schoten ze de bal in ons doel. Met 4-1 gingen we de rust in.
Ik had er een zwaar hoofd in dat met deze kou en het slechte veld wij in staat zouden zijn om het resultaat om te buigen. Maar niets was minder waar! Zowaar kregen wij de overhand in de tweede helft. Na 10 minuten wisten wij via een solo van Levi de 4-2 te scoren. En 3 minuten later scoorde hij weer door een pass van Jelte. Nu waren de rollen omgedraaid en had ARC moeite om ons af te stoppen op weg naar hun doel. Onze leen speler Luca scoorde in de 50e minuut de gelijk maker. Zowiezo hadden Luca en Milan mooie acties en het team speelde goed en snel over.
In de 65e minuut gaf Meron de bal af aan Jaimy die vervolgens via een solo op het doel van ARC af ging. Een schot volgde en de bal vloog netjes de kruising in. Nu stonden we ineens voor met nog 10 minuten resterende speeltijd. Drie minuten voor het einde van de wedstrijd wisten we nog een keer te scoren. Luca kreeg een pass van Milan en schoot raak. Toch nog een goed resultaat, ondanks de koude omstandigheden!