Laatste kans

2353BZ
LEIDERDORP
tel. 071-5893450

Vandaag, 4 oktober, de verplaatste wedstrijd van RCL tegen Koudekerk. De laatste kans om nog boven in de poule mee te doen, mits we een goed resultaat behalen.
Na de verloren wedstrijd tegen Meerburg, moesten we nu nog een concurrent in de poule proberen te verslaan. Alles hadden we nog zelf in de hand. Na een wat rommelige organisatie vooraf aan de wedstrijd, scheidsrechter en grensrechter aan RCL kant die er nog niet waren en een hond op het veld, begon de wedstrijd uiteindelijk dik 10 minuten later. Ook RCL was net als Meerburg niet de veel betere partij. Maar hadden wel weer snellere balverwerking. We lieten ons in het begin van de wedstrijd meerdere malen verrassen door hun aanvallen en in de 4e minuut was hun eerste kans op doel al raak. Na verloop van tijd kwamen we weer beter in ons spel, alleen toch een aantal keer bleven een aantal spelers van ons weer niet goed in hun positie. Uiteindelijk bleef het bij rust 1-0.
De rust op het veld doorgebracht en hierin geprobeerd de spelers weer wat scherper te krijgen.
De tweede helft was net begonnen en na 4 minuten lieten we ons weer verrassen. Nu was het 2-0. Een lange tijd ging het wel wat beter en kregen we wat meer kansen. Uiteindelijk scoorde Fatih uit een lange solo actie de 2-1. Ruim een kwartier ging het wat gelijk op en was er wel strijd. Veel kansen van beide partijen gingen naast of voorlangs. Maar mede door beperkte wissel mogelijkheden, zag ik dat de vermoeidheid bij ons ging toeslaan. Steeds meer spelers kregen last van pijntjes in de spieren. Uiteindelijk had RCL de langste adem en kreeg iets de overhand. In de 62e minuut scoorden zij het laatste doelpunt van de wedstrijd. De wedstrijd eindigde in 3-1. Helaas dus geen aansluiting bovenin de poule.
Aanstaande zaterdag nog een verplaatste wedstrijd tegen ARC. Dan proberen onze 3e plek veilig te stellen!