Veteranen VVK35+2 in derde bekerwedstrijd kansloos afgedroogd, maar hoop op meer blijft.

Coal 35+2

Koudekerk 35+2

16 september 2023 14:30

A. Ahmadkhan

Sportpark Coal
Oldegaarde 353
3084AA
ROTTERDAM
tel. 010-4816554

Op deze vroege zondag morgen dan maar weer de computer open geklapt om aan de wekelijkse wedstrijdcolom te beginnen, maar om het nou over de wedstrijd tegen de COAL-jeugd te hebben, nou nee.

Tegen een team, wat naast een gemiddelde leeftijd van 35-40 op papier, ook nog eens 4 tot 5 speler van onder de 35 in de line-up hebben is het voor een “Echt Veteranenteam als de onze” geen houden aan. Een martelgang was het dan niet, maar spelplezier wordt op deze manier wel een schaars goed. De uitslag doet er dan ook geenszins toe, Goliath tegen kleinduimpje was de score. Een berichtje over bovenstaande is naar de KNVB gestuurd, wel zo netjes denk ik.

De voortekenen waren op vrijdag tijdens 1 van de vele BBQ’s dit jaar al niet best.
Hakkie en Bert hadden vakantie.
Ed was ook afwezig daar De Hoek anders helemaal geen omzet zou draaien dit weekeinde.
Coen met een C had een last-minute geboekt naar Dubai.
Koen met een K ging dan met een goede reden er op uit met zijn dames.
Robert gaf de voorkeur voor Feyenoord, nog geprobeerd om hem te verleiden tot minimaal de eerste helft, maar daar werd niet op toegehapt. Gezien de score en spel van de Landskampioen een hele goede keuze geweest Robert, voor 1 keer dan wel.
Adriaan zag al wat bleekjes op vrijdagavond (had ook al een voorslaapje gedaan) en nam al dan niet bewust wat lichte spiesjes tot zich om, althans dat deed de ronde, in ieder geval goed ziek af te kunnen haken op zaterdag; wel beterschap gewenst Adriaan.

Op zaterdagochtend dan het enige goede nieuws van het weekeinde, Marcel Reijneveld sloot aan bij ons, dank daarvoor Marcel.

Maar dan onderweg naar Rotterdam-Zuid, appje Chris > De keuken stond vol water en hulptroepen waren onderweg!! En dan wel zo net, als het echt nodig was dan zou Chris zich toch wel gaan aansluiten. Nou, wij waren al op COAL geland en even gekeken wat er voor tegenstand op het veld was verschenen. Theo maar vriendelijk aangegeven; ga jij maar dweilen Chris, hier gaat jouw aanwezigheid in ieder geval niet helpen. Of de keuken echt onder water stond is niet bekend, misschien een goede afleidingstaktiek om niet te spelen vanwege een mogelijke ”Gerard Kemkers” zwabberbeen. Maar over Chris zoiets denken is natuurlijk uit de boze, succes met watervrij krijgen van de keuken.

Maar dan toch wel de meest aparte en/of originele afmelding was van Michael. Nadat hij op vrijdagavond als een pauw met 1000 veren de “Jan Duikerbokaal” in ontvangst had genomen voor “De Topscorer van seizoen 2022-2023” gaf hij aan dat zaterdag niet aanwezig was daar hij twee dakkappellen moest timmeren van de vrouw!! Na wat licht alcoholische versnaperingen werd onze doelpuntenmachine wat loslippiger, en werd het toch wel duidelijk dat de dakkapellen eigenlijk “waarderings-vitrines” ging worden voor alles wat hij betekende voor de VVK-veteranen, en dat de “Jan Duikerbokaal” de eerste van vele trofeeën zou zijn. Tja, hoop wel dat je vitrines snel klaar zijn, want anders worden ze nooit gevuld. En daarbij is de “Jan Duikerbokaal” een wisseltrofee, dus die mag je bijtijds weer inleveren.

Dan zou ik nog wat politieke beslommering gaan bespreken, althans dat had ik belooft op vrijdagavond. Maar de moed daarvoor zakt je in de schoenen als ze bij de Partij voor de Dieren ze elkaar al gaan afschieten, en dan belooft zulk gedrag natuurlijk weinig goeds voor de wolven dan wel de schapen > misschien kan de BBB dit thema uitdiepen en met een zinnige oplossing komen? Ben bang dat het schieten er niet minder op gaat worden voor de wolfjes!!!

Wel fijn om te lezen zijn de punten waarmee FVD uitpakt, kunnen ongegeneerd de boel de boel laten. Vrindje Vladimir mag ons weer tegen de borst drukken, terwijl we gelijktijdig onze West-Europese mede-democratieën afstoten. Als beloning kunnen we dan wel op De Krim wat toernooitjes spelen (door Gazprom gesponseerd) met de hernieuwde Veteraan-kameraden van Moskou. Als kleine tegenprestatie wel dan wat geschiedenis lessen volgen aldaar, want dat wat wij hier hebben geleerd moet iets bijgeschaafd worden. Heb daar veel zin in. Een stuk meer zin in dan ergens in het Ruhrgebied een weekeinde te ballen, een idee dat door Ard met veel enthousiasme aangebracht werd. Maar we leven in “een vrije wereld” dus als de meerderheid voor onze Oosterburen is, gaan we dat doen.

Dan wou ik de kalender voor komend jaar nog even oplepelen; maar die is zo gevuld dat ik graag nogmaals een opsomming daarvan zie; Bart zoveel data gaat op een BBQ niet binnen komen.

Volgende week dan de eerste competitie wedstrijd, thuis tegen Sportlust ’46. Aangezien dit thuis is verwacht ik een grote opkomst.

PS: Joep, Bart en Ashok wil ik nog wel even bedanken voor de vrijdagavond BBQ. Super geregeld en heerlijk genoten. Namens alle aanwezigen dank daarvoor, zou jullie voor willen dragen voor de VVK-Veteranen-BBQ-trofee!!!
Michael heeft vast nog wel ruimte om deze beker bij hem te plaatsen!!!

De 16de man.