Veteranen VVK35+2 in winning streak, dit weekeinde werd Alphia 35+2 aan de zegenkar gebonden.

Alphia 35+2

Koudekerk 35+2

Michael Hollebeek (vrije trap)
Ard Potman (schot)

16 maart 2024 14:30

A. Oudshoorn

Sportpark De Bijlen
Sportlaan 7
2406LD
ALPHEN AAN DEN RIJN
tel. 0172-492713

Zit ik deze ochtend rustig een herstel bakje zwart te nuttigen, word bij WNL op zondag de lijst met de mogelijke nieuwe premier van Nederland opgelepeld. Wat voor een aantal al heel lang duidelijk was, en voor vele helemaal niet, was het duidelijk dat gezien Geert Wilders zijn lange staat van duidelijke betogen ten aanzien van “Het (On)Democratisch Bestel” van Nederland hij een stukje verbindend mist. Een heel rijtje mogelijkheden werden aangestipt, van Keijzer naar Plassterk, van Dijkhoff naar Agema, van Putters naar Van der Staaij. Prachtig lijstje maar ik mis hierin toch echt iemand die iedereen in NL samenbrengt, ik zeg “Douze Points” Joost Klein!!! Mocht Joost zich meer geroepen voelen tot EuroPapa, dan toch eens een visje uitgooien bij Andre van Duijn!!! Een goede premier vinden is niet zo moeilijk, talent genoeg in Nederland, je moet er alleen wel oog voor hebben!!!

Over er oog voor hebben, op zaterdag mochten we in de namiddag aantreden tegen de geestverwanten van Alphia 35+2. Bij afwezigheid van Bart (kwam later aanschuiven) en Theo, was het aan Ard om een strijdplan en bijbehorende poppetjes op het boord te pennen. Gekozen werd heel verrassend voor de snelheid en het loopvermogen van Jan en Coen C. in de voorhoede, doel was om de verdediging van Alphia door ingenieuze looplijnen uit elkaar te drukken. Helaas ging dat na een kleine 10 minuten de shredder in, Jan moest er na een harde trap op zijn kuit eruit. Ook helaas was dat bij de eerste keer dat een Alphia speler in onze 16 kwam, deze de wat onhandig uitgestoken “spitsen”-been van Mike vond. Penalty en de 1-0 voor Alphia.

Jammer maar echt helaas voelde het niet, mede ook omdat we Rob Platteel als dreh-und-angelpunkt in het hart van het middenveld hadden geposteerd. En dat betaalde binnen 5 minuten na de 1-0 uit. Heerlijk iets wegdraaiende bal net achter de verdediging leggend op de opstomende Robert, en met een heerlijk volley langs de toekijkende keeper van Alphia, de snelle 1-1 op het bord.

Na de 1-1 was het toch eigenlijk vooral VVK die het betere van het spel had, maar toch was het Danny die bij 2 wat slappe acties in eigen verdediging, zeer resoluut moest optreden om niet weer op achterstand te komen.

Na Danny’s 2 goede acties was het tijd om de voorsprong te gaan zoeken, en die kwam er toen na een overtreding op een kleine 20 meter van het Alphia doel. De eerder genoemde Mike mocht aanleggen. Niet helemaal duidelijk was of de sliding-trap nu bedoeld was, of dat het gewoon onstabiliteit in de trap(techniek) van Mike is, balletje ging er wel in via de linker uitgestoken hand van de Alphia doelman. 1-2 VVK na 25 minuten.

Vanaf de 1-2 was bij ons in de verdediging ook weer de juiste afstemming gevonden, echte mogelijkheden kwamen er niet meer voor Alphia, en wij lieten in verloop 1ste helft ook niet echt wat los op het Alphia doel. Ruststand 1-2 VVK dus.

Na de thee; een 2-tal wissels en met wederom met meer voetbal besef de 2de helft ingaan, een beproeft recept is al eerder gebleken. Binnen 15 minuten hadden we al een 3-tal goede en 100% kansen verprutst. Dit ging ons toch niet opbreken, maar verdediging stond nog altijd als een huis en op het middenveld kwam alleen maar meer ruimte. Nog meer ruimte kwam er toen Ard na 25 minuten in de 2de helft wel de score opvoerde, listig vanuit de rechterkant de Alphia keeper tegenvoets passerend. 1-3 VVK

Als gezegd de extra ruimte kwam er doordat Alphia na de 1-3 met 3 spitsen ging voetballen, maar dat deed ons weinig. Sterker nog, in het laatste kwartier lag er zo veel ruimte op de helft van Alphia dat wij er nog wel een paar doelpunten bij hadden moeten maken. Helaas was het kanon nog steeds niet juist uitgericht en gingen er wederom een 3 tot 4-tal kansen om zeep. Is was het is, de overwinning ging gewoon mee naar Koudekerk. En de Aphianen waren behoorlijk teleurgesteld,  was duidelijk in de aangrenzende kleedkamer, heerlijk de zwartgallige commentaren aldaar.

Al met al een puike partij, met gewoon heel goed voetbal van ons, en daarmee maken we een hele goede stap richting de 4de plaats op de ranglijst.

Op naar volgende week, de thuiswedstrijd tegen Gouda. Daar moet weer een 3-tal punten tegen gehaald worden!!!

Dan als belooft, Patricia dank voor de culinaire rondreis Koudekerk-Haarlem-Alphen-Koudekerk!!!

De 16de man.