Koudekerk JO9-1 - VVSB F1

F-Pupillen (voorjaar), F1, 1e klasse 02

15 januari 2011 9:00

Mitchell Rosdorff

F1 Begint het voorjaarsseizoen in de 1e klasse tegen VVSB!!!

By: Jay on 15.01.2011

Eindelijk was het dan weer zover. De voorjaarscompetitie ging eindelijk weer beginnen.

Na een lange tijd van rust was er een enorm verlangen naar de groene grasmat. Het had de laatste dagen flink geregend en de meeste van ons vreesde dan ook voor een afkeuring, maar gelukkig was dit niet het geval. Het veld lag er zelfs schitterend bij. Vandaag moesten we onze eerste wedstrijd in de 1e klasse tegen VVSB. Iedereen keek er naar uit en er werd dan ook al weken over gesproken. VVK F1 in de 1e klasse, dit was nog nooit gehaald door een F team. De jongens hadden het verdiend maar hoe zal het hen vergaan?

Onderweg naar het voetbalveld werden we al gebeld door de papa van Koen; komen jullie voetballen klonk het aan de andere kant van de lijn, ja we zijn al bij het hek zeiden we. Het was 08:33 en we moesten om 08:30 verzamelen we waren dus iets te laat…….

Eenmaal in de kantine aangekomen zagen we niemand, die zijn waarschijnlijk al omkleden zei Jay Sr tegen Jay jr, die hebben er echt zin. Sem stond al buiten in zijn tenue ons op te wachten, hier Jay riep die hier is je nummer 7en (dat was natuurlijk wel erg lief van hem). We gingen ons snel omkleden en binnen 5 minuten stonden we al met zijn alle buiten onze warming up te doen. Toen begon de wedstrijd. Vanaf de 1e minuut zaten de mannen erg gelijk boven op. VVSB raakte er niet van onder de indruk en begon direct met goed combinatie voetbal. De bal ging mooi van man naar man maar werd goed onderschept door Koen die hem op Julian speelde en deze wist met een lange bal Sem te bereiken. VVSB was van kiet af aan op de aanval gegaan en vergat hierbij de spitsen van VVK. Sem kon hierdoor vrij op de keeper aflopen en benutte deze kans mooi door de keeper uit te spelen en de bal rustig in te tikken 1-0. Wauw na 3 minuten stonden we al voor, dit was een droom start in de 1e klasse. Nog geen 2 minuten later was het zelfs 2-0. Noah gaf een pass op Jay die met een dribbel de diepte op zocht en daarna zijn man uit kapte en de bal langs de doelie schoot en zo voor de 2-0 tekende, Klasse!!!. Dit was tevens de rust stand. In de 2e helft zagen we dat de mannen van VVSB strakker op de man speelde en minder ruimte weggaven. VVSB liet het er niet bij zitten en gooide er een schepje bovenop. Dit leverde hun dan ook een terechte goal op. In 22ste minuut wisten ze de stand op 2-1 te brengen waardoor de spanning weer toenam. De mannen achterin bij VVK hadden het even moeilijk maar hielde alles onder controle. In de 39ste minuut wist Sem de 3-1 te maken waardoor de strijd gestreden was voor VVSB. Met deze mooie overwinning hebben we vriend en vijand bewezen dat wij in de 1e klasse horen. Mannen prachtige prestatie en goed gespeeld.

Groetjes van een trotse vader / trainer .