Veteranen VVK35+2 na wat mindere wedstrijden, dit weekeinde naar een “ouderwetse” overwinning op Moerkapelle 35+1.

Koudekerk 35+2

Moerkapelle 35+1

9 maart 2024 12:00

E. Verbree

Sportpark Gruttolaan
Gruttolaan 13
2396JB
KOUDEKERK AAN DEN RIJN
tel. 071-3413457

Na de grote kater van vorig weekeinde tegen de Narren van Perkouw, was het dit weekeinde tijd om die zure smaak weg te ballen tegen de lotgenoten van Moerkapelle 35+1. Inzet is voor ons om nog een plaatsje te gaan stijgen, naar plek 4, gedurende de rest van de competitie.

In aanvang was de lijst behoorlijk klein gecoördineerd door Teammanager Bart, gelukkig bleek op zaterdagochtend dat een paar twijfeltjes dan wel gelijk, dan wel in de loop van de eerste helft, aangesloten waren of zouden aansluiten. Wel zo fijn om een iets bredere selectie te hebben.

Vol goede moed en met een heerlijk zonnetje op de best wel vlakke grasmat, werd de wedstrijd aangefloten door Ed Verbree. En als vaker is het heerlijk om Ed aan de fluit te hebben, grote complimenten voor je leiding Ed.

Afgesproken was om net als een week eerder gelijk strak te staan, en behouden de aanval te zoeken. Redelijk snel kregen we de overhand en zou het wachten zijn op de openingstreffer van ons. Dat bleek toch wel even te duren, echte kansen kwamen er toch niet. Iets wat we al een paar wedstrijden ondervinden, wel de overhand maar niet de kansen. Dan na een kleine 20 minuten, (voor)ingooi(assist) van Jurjen in de diepte op de naar rechts uitgeweken Robert. Robert met een heerlijk kap-panna, hard voor en daar (eindelijk weer eens) Chris perfect getimed inlopend voor de prachtige eerste van ons. 1-0 VVK, waarbij in de app dit als de 1-1 werd genoteerd!!! Lekker wakker daar aan de lijn.

De 1-0 bleek de aftrap voor nog wat meer frivoliteit in ons aanval spel, misschien iets te veel daar we te vaak en te snel de bal naar voren speelden (vaak over 40+ meter) in de hoop gelik voor de keeper van Moerkapelle te komen, redelijk kansloos. Voordeel van deze hopeloze strategie was dan wel dat Moerkapelle uit hun verdediging moesten uitspelen, en dat ging niet al te vaak goed. Na een goed 40 minuten druk van ons op de verdediging van Moerkapelle en daardoor balverlies bij hen, ingeleverd bij Robert die zijn bijnaam “De Bizon” weer eens eer aan deed. Stomend en briesend vanuit het middenveld tussen alles heen stoepend om dan uiterst bekeken de bal langs de keeper te schuiven. Genieten Robert, en jezelf een goed verhaal te geven voor aan je zoon. 2-0 VVK

Even een kleine 5 minuten door en dan met een fijne 2 doelpunten voorsprong de rust in. Vrije trap na een druiste overtreding van Koen op iets van 20 meter recht voor ons doel, redelijk kansloze bal hoog en recht op Danny. Bal lijkt over te gaan, maar dan toch net niet, als een dode mus pardoes tussen de vingers van Danny en de deklat schampend valt die binnen. Wat een sof en flink ballen voor allen. 2-1 VVK

Na de thee wat wissels en met meer voetbal besef zouden we de 2de helft ingaan was het idee, en dat bleek geen profetische woorden te zijn. Wat hadden wij een goed plan en navenante uitvoering. Binnen 5 minuten was het na een prachtige aanval al prijs, nadat het balletje geduldig rond was gegaan was het uiteindelijk aan Dennis om de trekker over te halen, uiterst bekeken met zijn linker de bal in het verre hoekje. 3-1 VVK en een kleine voorbode op een mooie overwinning!!!

Zo, nu ons gaan belonen voor een heerlijk voetbal middag. En zo geschiede. Nadat Jurjen zich na een zoveelste onbegrepen pas zich had laten wisselen, was het de voor hem ingevallen Joep die de 4de mocht maken, dit op zijn kenmerkende “Der Bomber” manier > kan niet maar dan gaat de bal ergens toch langs de keeper en het net in > zijn doelpuntje meepakt. 4-1 VVK

Uitbouwen de score, en dat ging op een voetballende manier. Als gezegd stond de 16de man na 20 minuten langs de lijn, en zag dat het goed was. Ook de “oude/ex” veteranen konden niet anders dan erkennen dat ze op tijd gestopt waren om verjonging toe te laten, dynamisch was het kernwoord.

Balletje ging nog steeds rond als een male, en dat leverde op een kwartier voor tijd een volgend doelpunt op van Dennis, kunstig de bal hoog houden over de uitkomende Moerkapelle keeper en dan beheerst in het lege doel schuiven. Weer een 24-karaats doelpunt. 5-1 VVK

Slotakkoord mocht door Robert worden voorzien, weer kwam de keeper van Moerkapelle overtuigend uit, en net als bij de 5-1, was hij een grote fractie te laat. Robert dus bijtijds bij de bal en langs de keeper voor de 6-1.

Nog een paar minuten spelen en was het tijd voor Ed om voor de laatste keer te fluiten, en ons via de douche gereed te maken voor een lekker biertje en de gebruikelijke bruine fruitschaal. Na toch wel wat mindere wedstrijden smaakte bovengenoemde als het spreekwoordelijk engeltje .. over je tong.

De middag werd nog wat vrolijker nadat het nieuws binnen kwam dat de Narren van Perkouw op hun … hadden gekregen van onze voetbal buren van Woubrugge. Toch een soort van gerechtigheid, en een hele fijne. Nog fijner omdat onze andere VVK oudjes hun partij op hun slofjes binnen gehaald hadden.

Op naar volgende week, de uitwedstrijd tegen Alphia. Hopelijk dat we onze vorm mee kunnen nemen!!!

De 16de man.