Veteranen VVK35+2 in zaterdag-woensdag-zaterdag drieluik naar 6 winst punten.

Koudekerk 35+2

Woubrugge 35+1

...
... (schot)

11 mei 2024 12:15

E. Verbree

Sportpark Gruttolaan
Gruttolaan 13
2396JB
KOUDEKERK AAN DEN RIJN

Veteranen VVK35+2 in zaterdag-woensdag-zaterdag drieluik naar 6 winst punten.

Deze zondagochtend maak ik mij op voor een lekker dagje lounge, met de NRC op de tuintafel maak ik de schade op van afgelopen dagen. Voorbij komen de beelden van de binnenkant van de UvA en hoe daar met veel geweld de barricade stukken zijn weggenomen, dat dit een rekeningetje van 1,5 miljoen oplevert is dan maar even niet anders. Alles voor vrije meningsuiting en het recht op protesteren. Wel apart is dat de vaak onder een (ultra)rechts vergrootglas liggende Halsema, vanuit diezelfde hoek niet wordt “beloond” voor haar corrigerende optreden.

Dan naar een ander corrigerend optreden, of eigenlijk niet mogen optreden, van onze Joost Klein. De schade die zijn iets te duidelijke aanpak van ongewenst camera werk na de halve finale Eurovision heeft aangericht was dermate groot dan uitsluiting de minst grote sanctie is, althans volgens regels EBU. Niet dat vroeger alles beter was, maar een mens kan af en toe een beetje uit de bocht vliegen, en vaak is dat op een actie (en reactie) op een ander. Even bij elkaar, handje geven, en door. Helaas is de angst voor alles wat Woke is zo groot dat Woke een probleem op zich is geworden, en dat is helaas een jammerlijke uitwas.

Nieuws over de uitsluiting van Joost had ook zijn weerslag op de zaterdag wedstrijd tegen Woubrugge, maar daar later over.

De wedstrijd van zaterdag 4 mei tegen De Rijnstreek is op een bierviltje afgemaakt, 2-1 winst voor VVK 35+2 was het verdict.

Dan naar de woensdag 8 mei wedstrijd tegen de vakbroeders van Gouda 35+1. Wij een volle kleedkamer en dus ook een volle dug-out voor deze avond wedstrijd. Iets van 17 man aanwezig, dus alle mogelijkheden om te schakelen gaande de wedstrijd.

Weer, en voor de derde keer op rij, was het aanvallende duo Jan en Coen. Never change a winning team volgens Ard!!! De andere 8 spelers en keeper Danny moesten dus allen in dienst speler van de het spitsenkoppel. En als al vaker was het aftasten tussen het middenveld en de 2 voorin, dan na een kleine 20 minuten een inspeelbal op Coen. Coen die zich als een Gert Muller zijn achterwerk erin draait en een prachtige insteek/meegeef bal op Jasper (op proef vanuit de 35+1) en daar de 1-0 VVK. Daar dit Coen eerste assist was in zijn voetbalcarrière vond eenieder langs de lijn dat een publiekswissel meer dan gewenst was voor Coen, en zo geschiede na een goed half uur. Op 5 minuten van het einde eerste helft dan de 2-0 door Jasper, en snel daarna Tea-time.

Na geklungel in de eerste minuut 2de helft opeens de 2-1 voor Gouda, wat een sof. En niet allen dat, ook startschot voor Gouda om all-in te gaan. Die storm duurde tot aan 3-1 van ons door Michel. En na de 4-1 van gastspeler Jasper was het wel goed voor scheids Ed, die wederom een hele soepel wedstrijd had geleid.

Na dus een korte herstel periode van 2 dagen op zaterdag 11 mei de 3de wedstrijd, en de 2de op het veld, van de week tegen de Heren uit Woubrugge. En dat dat een zware zou worden was duidelijk, Woubrugge is niet voor niets de nummer 3 van de competitie.

In de 1ste helft konden we goed mee en waren we gelijkwaardig aan onze tegenstander, verdedigend zat het goed in elkaar en daardoor konden we gecontroleerd de aanval opzetten, en dat ging best wel goed. Meerdere halve en een 2-tal hele kansen kregen we gedurende de 1ste helft. Helaas kregen we er geen bal in, door goed verdedigen en keepers werk van Woubrugge.

Met een kleine 5 minuten op de klok een balletje die plots zo maar blijft liggen in onze 16, en dat was een gouden kans voor Woubrugge. Net voor rust dan de 0-1 voor Woubrugge.

Dan in de rust toch even kijken of er al wat meer nieuws was over Joost Klein, Hakkie moest en zou dat weten, en helaas kwam daar het trieste nieuws binnen > Joost out!!!!

Volledig gedesillusioneerd gingen een aantal van ons de 2de helft in, en dat tezamen met een paar (vooral snellere) nieuwe spelers bij Woubrugge was het binnen no time 2-0 door wederom sneu misverstand in onze verdediging, Joost zat duidelijk te veel tussen de oren!!!!

Na een gemene actie, doorlopen op onze keeper van mannetje Woubrugge en dus 10 minuten geel, was er (gele kanarie Hak op doel doordat Danny moest afhaken) oneens wat mogelijk voorin. Na diverse kansen een domme, en goed uitgelokte, overtreding op Ard in de 16. Pingel en 1-2 door Mike.

Was er dan toch nog wat mogelijk? Nou helaas, met 11 man was het alleen Woubrugge wat de klok sloeg!!! Op 10 minuten, en op 5 minuten van het einde produceerden zij nog 2 doelpunten en gingen wij er met 1-4 verlies af. En eigenlijk is dat geen schande, samen met Perkouw en zeker de heren van VVK 35+1 is Woubrugge gemiddeld een stuk sterker als de anderen in onze competitie.

Dan zijn er nog 2 wedstrijden voor de boeg is de 4de plaats een beetje uit zicht, Door de winst van Aarlanderveen op Perkouw liggen wij 3 punten achter. Wel is door de winst van Aarlanderveen onze mede-veteranen van 35+1 kampioen geworden, dikke feli daarmee heren VVK 35+1!!!

Hakkie dan toch maar snel na de wedstrijd naar Eindhoven voor de finale Eurovision, en wat een zin had Ronald daar in!!!!

De 16de man.