Veteranen VVK35+2 in derde competitiewedstrijd naar eclatante eerste competitie overwinning van het seizoen.

Moerkapelle 35+1

Koudekerk 35+2

14 oktober 2023 14:30

A.J. van Dam

Sportpark De Wilde Veenen
Windvaan 2
2751ES
MOERKAPELLE
tel. 079-5933000

Op deze eerste echte herfst zondag ochtend, waarin de 16de man zich met een Januskop zich met veel tegenzin zich toch maar achter de computer heeft gevleid om het wekelijkse voetbal bericht op te maken.

De moeilijke start voor dit verhaaltje heeft alles te maken met “Das Oktoberfest im Kantine VVK”. Wat een heerlijk avondje was dat gisteren, en wat is onze Broederschap weer mooi op sterkte gebracht; De liefde was van alle kanten te voelen en werd uitbundig aan elkaar verklaard!!! Ook de aandacht van het vrouwelijk schoon was als een warme douche, al had ik bij de tweelingzus van Bert, Bertina genaamd, toch wel wat twijfels over het gender. Kwam haar regelmatig staand op het mannentoilet tegen, en van een plastuit was geen spoor te vinden bij Bertina. Maar ja, bij blonde strikjes en blauwe ogen gaan je gedachten toch snel ergens anders heen.

Normaal zou ik nog een redactioneel stukje, een soort G.B.J. Hiltermann(etje), toevoegen over de stand van zaken in onze wereld. Maar elk standpunt of overdenking is zo beladen dat ik hier dus maar even vanaf zie!!! Kan ook zijn dat de Oktoberfest biertjes te verdovend werken om alle info op juiste waarde te schatten, beter dus maar even niet.

Dan naar de wedstrijd van zaterdagmiddag in en tegen Moerkapelle. Onze tegenstander had nog geen punten verzameld dit jaar, en dat zou dan ook tegen ons niet moeten gebeuren was onze insteek. Dit moesten onze eerst 3-punter worden en daar gaf de aanloop naar de aanfluit alle reden voor. Dan 9 spelers bij hen en een scheids, dan weer 10 man maar geen scheids. Dan maar weer een extra keeper gevonden en een nieuwe scheids, en zo was het dan toch 11 tegen 11!!!

Helaas bleek dat het kwartier wachten op de aanvang niet heel positief uit te pakken voor ons, de spiertjes waren behoorlijk stram geworden, en Moerkapelle nam dan ook het initiatief. Echte kansen dan niet voor hen, maar wij hadden toch wel moeite om er onderuit te spelen.

Na een kleine 10 minuten kwamen we dan voor het eerst echt door op de helft van Moerkapelle en dan zal je zien, Michel zo scherp als een Tokaji Karouchi Banka mes!!!

Eerste kans en gelijk de 1-0 voor VVK.

De voorsprong gaf ons wat rust en we kregen de overhand zonder echt goed te spelen, maar zoals dat vaak dan gaat Moerkapelle over rechts met een strakke voorzet en daar toch wel een fraaie kopbal voor de gelijk maker, 1-1.

Opnieuw beginnen dan maar, en vanaf dat moment was het Michel die het op zijn heupen kreeg. Binnen 10 minuten liepen we naar een 1-3 voorsprong via vooral een heerlijk 3de doelpunt via een halve omdraai-boog bal in de verre kruising. Bij het scheiden van de 1ste helft markt dan nog even de 1-4 op het boord door een eigen doelpunt van Moerkapelle. Dat is even lekker Teatimen, 1-4 VVK.

In de tweede helft gingen we lekker door om de score op te leuken. Mike die een flinke vuurpijl afschiet in de 5de minuut na rust, en daar hun keeper niet de naam van keeper mocht hebben, bolde het net al voordat zijn vuisten omhoog gingen. 1-5 VVK.

Daarna volgende doelpunt, dit keer was de eer aan D-J. Beetje links en dan weer rechts wegdraaien, balletje vrij voor de linker en gestuurd de verre hoek in. Prachtige 1-6 VVK.

Maar dan was het weer eens J.W.E. tijd, heerlijk sleep langs hun rechtsback. Dubbele schijntrap naar de korte hoek maar dan een heel bekeken buitenkantje (weet het Ard!!!) in de verre hoek en daar dan het volgende doelpunt. 1-7 VVK.

Was het dan nu voldoende, nee er kwam nog een extra doelpunt bij. Snelle ingooi van Bart achter de verdediging van Moerkapelle, op waarde ingeschat door Jurjen die bij de tweede paal de inkomende Michel ziet komen. Perfect als ik het mag zeggen voorgezet en daar met het hoofd de 4de van Michel en de eindscore van 1-8 voor VVK.

Al met al een zeer geslaagd weekeinde met een prachtig resultaat, en een heerlijk feestje na afloop. Op naar volgend weekeinde wanneer er weer 3 punten gehaald moeten worden op bezoek bij Oudewater.

P.S. Heb wel de teamfotograaf gemist dit keer langs de lijn, was een perfecte wedstrijd om eenieder in zijn kracht op de foto te zetten. En Davy dat kan jij toch wel als beste, dus graag weer mee volgende week!!!

Ook wel zo leuk was de aanwezigheid van Oud-veteraan Aad en een paar geblesseerde spelers bij de wedstrijd in Moerkapelle. Echt wel zo tof, dank.

De 16de man.