Veteranen VVK35+2 in eerste competitiewedstrijd, met hulp scheids en missen vele kansen, naar gelijkspel.

Koudekerk 35+2

Sportlust '46 35+2

... (schot)

23 september 2023 12:00

E. Verbree

Sportpark Gruttolaan
Gruttolaan 13
2396JB
KOUDEKERK AAN DEN RIJN
tel. 071-3413457

Op deze zeer vroege zondag ochtend, waarin Max Verstappen wederom een winst achter zijn naam heeft gekregen,  dan maar weer begonnen aan de wekelijkse wedstrijdcolom. Dit keer een verhaaltje over de eerste competitiewedstrijd tegen Sportlust ’46.

Op veler verzoek houd ik het zo kort mogelijk!!!

Dit keer ballen tegen een team wat net als ons een “gemiddelde veteranen” leeftijd heeft, zodoende een opmaat voor een gelijkwaardige wedstrijd. Vanaf de start van de wedstrijd hadden wij een optisch overwicht op Sportlust. Wij veel meer aan de bal en zoekende naar de juiste man om ons op voorsprong te brengen, en dat viel nog niet mee. Vaak wel de bal redelijk eenvoudig in de buurt van de 16 krijgende, bleek de afwerking als al langer de laatste tijd niet optimaal te functioneren. Vele mogelijkheden bleven dus onbenut, naast het doel of op keeper was te vaak het geval.

Na een goede 20 minuten dan Koen die zich via een diepte 1-2 met Jurjen zich op links vrij maakte. Strak de 16 ingespeeld op de nu juist wegdraaiende Michael, en beheerst de rechterhoek in. De verdiende 1-0 VVK op het bord.

De 1-0 zou een opmaat moeten zijn voor een vervolg om, als de 2 eerdere ontmoeting met Sportlust, de score op te voeren. Maar gebrek aan afronding bleef, en dan gezien de voetbalwet was het bij de eerste halve mogelijkheid voor onze tegenstander gelijk 1-1. Hun beste man schiet vanuit 20m cross vanuit een scherpe hoek vanaf rechts zomaar de bal, ook al kreeg Danny een klein handje ertegen, tegen het zijnetje. Wat een sof, veel sterker en dan toch de gelijkmaker.

Rest van de eerste helft bleek eenzelfde beeld geven, wij de bal en zeker wat mogelijkheden, maar geen resultaat. Bij rust dus een 1-1 op het telraam.

Koen ging in de rust zich opmaken om als coach zijn dames bij te staan, en daardoor kwam Ard binnen de lijnen. Maar dat duurde niet heel lang, daar hij op een donderdagavond als vrijwilliger een heerlijke sandwich had meegemaakt. Ribbekes een beetje auwwig.

Bij een gebrek aan peptalk, daar Theo niet aanwezig was en geen briefje had opgemaakt, was het moeilijk om aanpassingen te maken in de strategie. En dus was (wij mochten wederom de aftrap nemen) het begin van de 2de helft gelijk aan de 1ste.

Dan na een kleine 10 minuten, de eerste diepe bal van Sportlust, net over Adriaan heen en met een stuitje bij hun beste man. Net buiten bereik van Chris en jawel weer een toch wel heerlijk afronding. En daar dus de achterstand, nog meer sof!!! 1-2 VVK.

Op zoek dan maar naar wat geluk die we tot op heden niet hadden gevonden. Na het missen van wederom wat halve en driekwart kansen, een penetratie van Bart in het vijandige 16 m gebied. Als vaker leek dit een kansloze zaak maar dan het theater, bij een denk ik prima verdedigende sliding, van “Gouden Kalf nominee” Bart met zijn bekende kermende zwaluwduik en Anthony-rol.

En jawel, scheids Ed die gedecideerd voor een strafschop blaast. Hadden we die nodig, nou zeker!!!

Werkje voor Dennis, en heerlijk in de bijna kruising > 2-2 VVK.

Met nog een klein kwartier te gaan was het alleen maar VVK wat de klok sloeg. Vele hoekschoppen en andere mogelijkheden, met een tweetal 100% kansen voor Michel, verder bleek het niet mogelijk om de winst binnen te halen. Best wel teleurstellend dat we op een gelijkspel bleven steken, maar gezien de al dan niet terechte penalty (Ed ging na de wedstrijd toch maar even langs bij kleedkamer Sportlust, wel zo netjes) was dit eigenlijk ook weer niet eerlijk geweest.

Even geen politieke beslommeringen ditmaal, maandag even de vele programma’s doorspitten om tot een net en afgewogen stemadvies te komen vanuit de 16de man.

Wel is het de vraag of Thierry nog gaat landen op de maan, is volgend Wilders al aardig op weg daarheen!!! Zal de NASA vragen voor updates over de “Droomvlucht” van onze FVD voorman, keep you informed.

Update Droomvlucht Thierry; 45.96740762395729, 63.300732399718065

Volgende week dan de tweede competitie wedstrijd, uit bij De Oudewater vrienden. Benieuwd of de opkomst enigszins hetzelfde is als bij onze thuiswedstrijden, zie namelijk een patroon en zie die niet graag bevestigd!!!

PS: Vandaag om 14:30 voetbalfeest bij Dirk-Jan thuis, dus wie daarvan wil genieten? Even aanmelden dan!

De 16de man.