Veteranen VVK35+2 in eerste wedstrijd na de zomerpauze naar een meer dan verdiende winst in de beker.

Blauw-Zwart 35+2

Koudekerk 35+2

... (penalty)

2 september 2023 14:30

J. Hooge

Sportpark Schulpwei
Dr. Mansveltkade 7
2242TZ
WASSENAAR
tel. 070-5115385

Veteranen VVK35+2 in eerste wedstrijd na de zomerpauze naar een meer dan verdiende winst.

Na een goede 2,5 maand stilstaan was het dan in het eerste weekeinde van september weer Play Ball. Gestel van jullie 16de man was op het einde van vorig seizoen al beneden het vriespunt gedaald, nu dan dus na de genoemde stilstand gelijk voor 90 minuten aan de bak. Want ondanks het mooie weer en een hernieuwde kennismaking met je voetbalmaten schitterden bijna 50% van de heren in afwezigheid.

Met een lege bank, met Nico als vlaggenist langs de zijlijn, begonnen we tegen de even-oudjes van Blauw-Zwart voor de eerste bekerwedstrijd. Door ons altijd als de oefencampagne bestempeld, maar dat is bij de eerst fluit van de scheids gelijk opgeborgen. Gewonnen moet er dan worden, met bloed, zweet, en tranen als het nodig is.

Dan maar gelijk naar de scheids, want soms is dat de allesbepalende factor in een wedstrijd. Nou dit was er zo een, klein zonnebrilletje op, vlassig haartje, en een autoritair huppeltje. Alle ingrediënten om de boel eens lekker uit de hand te laten lopen, maar dat duurde even voordat de genoemde fluitpiromaan het lontje aan stak.

Was er dan ook nog goed nieuws, jazeker. We hadden vanaf de eerste minuut de controle aan en zonder de bal. Over het algemeen was het spel, al was dat in slow motion, best aardig van ons. Beetje tikken achterin en dan langzaam de spitsen aanspelen, en daarbij creëerden we menig kans. Na een zoveelste hoekschop, zo halverwege de eerste helft, was het Joep die met zijn zweetvoorhoofd de bal heerlijk tegen de touwen aan kletste. 0-1 VVK

Gelijk het moment voor ons om vanuit de 2de versnelling nog maar eens terug te schakelen, kwam ook nog een 2de helft aan!!! Rustig balden we de 45 minuten uit, en kregen daarbij best nog wel wat kansen. Vizier helaas nog steeds onscherp.

Bij aanvang 2de helft had Blauw-Zwart verversing aangebracht, en wij dan gelukkig Bart erbij gekregen. En zoals altijd was het diezelfde Bart die in 5 minuten meer op de grond had gelegen dan wij met 11 man in de gehele 1ste helft. Bart je kan echt prachtig liggen, maar probeer eens te blijven staan!!!

Dan als belooft zou de scheids een rol gaan spelen, weet eigenlijk niet meer wat hij opeens allemaal wel of niet zag, maar het klopte van geen kant. En natuurlijk niets in ons voordel, je bent natuurlijk wel de bezoekende ploeg!!!

Duwen (tegen), trekken (tegen), zwaluwduiken (tegen), bal wegschieten tegen tegenstander (tegen maar wel terecht: Joep die kon niemand missen), niet of wel geen buitenspel (tegen), maar dan bal voor de voet tegenstander weghalen en daar een penalty in zien (tegen - dan bij eerste vlagsignaal Nico ook nog geen buitenspel geven), en dan heeft de 16de man nog de helft niet meer onthouden.

Afijn ergens dus gefloten, penalty voor de tegenstander (op 2 na stonden die zich te schamen voor de parodie op een scheidsrechter), maar hun aanvoerder nam de plicht aangenaam verrast op zich. 1-1

Wat dan nu, hoe ga je ooit nog zelf scoren!? En hoe voorkom je een volgende 11-meter? Denk dat we dat zelf ook niet wisten, maar zolang we de bal vrij hadden en snel naar voren konden, misschien dan geen fluitje. Bij het scheiden, en met Joep trappelend langs de lijn (had bijna zijn 10 minuten uitgezeten) een laatste poging over rechts. Wie de bal diep op Michel speelde, geen idee, 16de man was vol met zelfmedelijden door leeftijd problematiek en nul trainingsuren. Wat hij nog wel zag dat Michel de bal vrij maakte, Dennis 2 verdedigers meenam naar de eerste paal, en dat bij de 2de paal de bal heerlijk, door Michel, werd neergelegd op Mike. En zo waar daar de winnende, want gelukkig kwam de eindfluit na het doelpunt. Deed de scheids toch bij het scheiden van de markt toch nog iets goeds. 1-2 VVK

Eerste overwinning binnen, op naar volgende week, en dan op persoonlijke titel, met iets meer spelers graag!!!

Na een mooie zaterdagmiddag rijtoer terug; Wat smaakten de biertjes aan de Gruttolaan weer als vanouds op deze uiteindelijk prachtige overwinning.

De 16de man.