Veteranen VVK35+2 in tweede bekerwedstrijd naar de (voor) play-off.

Koudekerk 35+2

Graaf W II VAC 35+1

Theo Al (intikker)
... (schot)

9 september 2023 12:00

Sportpark Gruttolaan
Gruttolaan 13
2396JB
KOUDEKERK AAN DEN RIJN

Veteranen VVK35+2 in tweede bekerwedstrijd naar de (voor) play-off.

Na de persoonlijke oproep om de reservebank in ieder geval bezet te gaan houden na vorig weekeinde, is daar door de oud-volwassenen van VVK 35+2 in grote getalen gehoor aan gegeven. Zelfs Robbert had zijn afmelding ingetrokken om naast de dug-out plaats te mogen nemen. Tja Robbert, als Theo een lijstje heeft gemaakt, gaat daar niet van afgeweken worden. Datzelfde geldt ook voor Nico die als vanouds de startende vlaggenist was!

Nu was er in de vorige kolom wat opmerking vanuit de 16de man over de scheids tijdens het openingsweekeinde, en dat die soms de allesbepalende factor kan zijn. Laat nu precies diezelfde 16de man zijn die nu het fluitje mocht hanteren. Druk vanuit de Veteranen groep werd voorafgaande aardig opgevoerd, en mocht “deze scheids hetzelfde fluiten”, dat iemand anders het verslag zou opmaken!!!

Koen was begonnen met een half verslag, maar daar is het tot op heden bij gebleven. Of dat betekent dat scheids mee viel, of dat er een (chronisch) tekort aan schrijf-humor is bij de anderen? Denk gewoon lui op de bank, laat een andere het maar doen zal het zijn!!!

Aldus heeft de 16de man de computer op maandagochtend er maar weer bijgenomen om de website VVK een beetje te vullen met dat wat niemand wil missen!!! Keep dreaming Boys.

Dan naar de wedstrijd tegen Graaf Willem Vac 2, die hadden de eerste wedstrijd verloren met 0-11 en dus zou dit een “makkie” moeten zijn voor onze startende 11 en 5 wissels.

We hadden gelijk de vorige wedstrijd vanaf de eerste minuut de controle op het veld. Chris had zijn plekje op middenveld terug, en op rechtshalf liep onze laatste en toch wel zeer opmerkelijke aanwinst “Coen met een C”. Waar de VVK Mislintat-protege deze Coen heeft gescout is niet helemaal duidelijk, wel dat Coen zijn eigen en zeer specifieke kwaliteiten mee heeft gebracht.

Welkom Coen, Ard zal je vast nog wel wat voetbal intelligentie bij willen brengen, maar is helemaal niet erg als je er geen moer van begrijpt, weet er alles van.

Het spel, al was het wederom weer in slow motion en gezien, de ” Bakoven van Atlanta” temperatuur niet geheel verrassend, best wel aardig . Beetje tikken achterin en dan langzaam de spitsen aanspelen, en dan bij zo’n beetje de eerste echte kans > 1-0 VVK door Michael.

Niet veel later, en na het niet goed uitspelen van de kansen, was het Dirk Jan over links die maar weer eens tussen 6 man door glipte, voorzet achterlijn maar via een been van de tegenstander bij de eerste paal binnen > 2-0 VVK

Met 5 minuten te spelen dan Dennis die vrijgespeeld werd binnen de 16 meter, koud en beheerst kunstje voor Dennis > 3-0 VVK en tevens ruststand.

Theo had in de rust wederom een lijstje, en aangezien de buit al binnen was kon er naar believen gewisseld worden, hele bank erin!!! Dat daarbij positioneel wat onzekerheden bij kwamen mocht de pret niet drukken.

Bij aanvang 2de helft was het voor een deel nog steeds alsof het de 1ste helft was; alles liep maar ergens heen en had geen idee waarom. Totale anarchie binnen de Veteranen.

Graaf W-V was zeer aangenaam verrast, dat bracht perspectief, en binnen 5 minuten was dan ook hun nul omgewisseld. 3-1 VVK

Na nog 5 minuten stormen vanuit Graaf W-V werd eindelijk door alle VVK spelers begrepen welk doel gezocht moest worden, en dus welke niet. Wel apart dat Theo zonder zijn elektronica moeilijk te coachen is, en dat hij als coach door niemand gehoord wordt. Is wel een puntje van aandacht, wat zit daar achter?

Dan uiteindelijk de 4-1, goed doorzetten over rechts en goed afgewerkt door Michael.

Na diverse wel of buitenspel, dan ook nog de 5de door de heerlijk vrijgezette Theo.

Eindstand 5-1 VVK

2de overwinning dus ook weer binnen. Op naar volgende week, waar tegen de Veteranen van Goal een plaats in de echte play-off te verdienen is. Zal geen makkelijke opgave worden gezien de commentaren vanuit Graaf W-V!!

PS: Wat een prachtige mat is er op veld 2 neergelegd.

De 16de man.