NED - ENG & VVK - ARC .. een wereld van verschil

Gruttolaan 13
2396JB
KOUDEKERK AAN DEN RIJN

We hebben een mooie, enerverende week achter de rug als team.

Een tijdje terug was er het spontane idee om naar de Nations League wedstrijd te gaan van onze Oranje Leeuwinnen tegen het Engeland van Sarina. Bijna het hele team was present en zo reisden we afgelopen dinsdag rond 18u af richting Stadion Galgenwaard in Utrecht. Deze keer als groep met het openbaar vervoer, want de vorige keer naar de Leeuwinnen in Utrecht met auto's was een kleine ramp; zowel heen in de parkeergarage als terug op de snelweg .. weten we het nog, man man man. Er stond veel op het spel, want er moest na de blamage tegen België gewonnen worden. Een hele kluif tegen de verliezend WK finalist, maar de bal is rond. Het was uitverkocht en de sfeer zat er goed in. Het venijn zat in de laatste 8min van de wedstrijd, we kwamen met 2-1 voor en werd het billetjes knijpen. We gooiden de wave er nog maar een keer in. De winst was daar en werd uitbundig gevierd. Dat moesten onze MO20 Leeuwinnen maar eens gaan herhalen op zaterdag tegen ARC. Na afloop de maagjes nog gevuld met een vette bek en snel door naar de trein terug naar Alphen. Hier raakte Jeff overigens nog beland in een zeer diepgaand gesprek met een Engelse (jonge)dame die haar team uiteraard had zien verliezen. Wat hebben we gelachen. Het was een topavond en iedereen was rond 00.30u weer veilig thuis.

De volgende avond hebben we goed getraind, ondanks dat het team aardig uitgekleed was qua bezetting; geblesseerden en afwezigen door stage. De bal wordt steeds beter rondgetikt.

Dan de wedstrijd tegen ARC. Vorig seizoen was dit onze eerste 9 tegen 9 wedstrijd, omdat we hierin gedwongen waren door het aantal geblesseerden. Dit voelde toen niet goed, verloren die pot en dat wilden we nu rechtzetten. Met 17 toppers op papier moest dat gaan lukken. Maar dat werden er al snel 13. Juist, gebles..... (weer dat woord). Gelukkig kon Zoë na de warming-up alsnog aansluiten, waardoor er met 14 afgetrapt kon worden. Het werd geen wedstrijd met veel kansen. Wij waren de bovenliggende partij. Achterin en op het middenveld stond het goed, maar de eindpass naar de spitsen viel elke keer niet goed. Dit lag overigens niet aan onze spitsen,  maar ARC had de boel achterin met eerst 4 en later 5 verdedigers dichtgetimmerd. Een 2-0 overwinning was zeer terecht geweest,  echter bleef het 0-0. Ondanks de matige discipline en warming-up vooraf aan de wedstrijd, kunnen we verder wel tevreden zijn. Goed hersteld meiden. Aankomende week maar trainen op 'de 2e bal winnen ' en afronden op doel.

Verder complimenten toppers! Fijn weekend.