Verdiende winst met mooi voetbal!

Altior MO20-1

Koudekerk MO20-1

Tess Vitters (schot)
... (corner)
Tess Vitters (intikker)

2e klasse Zwaluwen Jeugd Reeks (1e fase) 02

23 september 2023 14:00

N. Groen in 't Woud

Sportpark Altior
Altiorplein 1
2461VT
TER AAR
tel. 0172-609032

Na een weekje rust mochten onze meiden vandaag weer de wei in op het altijd winderige sportpark van Altior. Zijn altijd leuke potjes, dus goed vooruitzicht.

Helaas was er vanuit de ziekenboeg minder leuk nieuws. Lente is voor 12 weken uitgeschakeld met haar enkelblessure, Fieke een week of zes met haar knie en Dagmar heeft momenteel ook weer veel last van haar knie.

Het goede nieuws daarentegen is dat Fiene weer meters aan het maken is en Minke en Yentl het steeds langer volhouden tijdens de wedstrijd.

Met de afwezigheid van Ana hadden we vandaag dus 3 wissels, maar niet allemaal fit. Het kon wel eens een aardige puzzel gaan worden met de opstelling tijdens de wedstrijd.

In de 3 minuten die overbleven na de warming-up voor het praatje en de opstelling, was er zoals altijd bij onze meiden weinig aandacht voor de trainers. Gevraagd de voetballende oplossing te vinden ipv lange ballen en aangegeven dat foutjes hierin maken mag. Op hoop van zegen dan maar.

We wonnen de tos en kozen daarom toch maar de zij- meewind kant voor de eerste helft. Hadden we die alvast maar mee... de scheidsrechter van vandaag was een aardige, oudere man die besloot de middencirkel niet te verlaten, prachtig.

De wedstrijd was voor het aanwezige publiek denk ik ook erg leuk om te kijken. Een enkeling koos voor de windvrije en droge kantine, een soort grote skybox, maar de grote getale stonden met een warme jas langs de lijn.

Het verzoek om zuinig met de energie en conditie om te gaan vandaag én daarnaast voetballend op te bouwen vanuit de verdediging, werd wonderbaarlijk goed ingewilligd. Er werd getikt, er werden driehoekjes gemaakt, geknokt in de duels en we kregen genoeg kansen om te scoren. Nadeel voor onze spitsen, er stond een uitstekende keepster op doel bij Altior. Die heeft er nog een paar uitgehouden. De doelpunten werden mooi gevierd samen en er werd zelfs nog wat humor over het veld geroepen. Ik noem verder geen namen, maar 'my hips don't lie!' .. geweldig.

Het mooiste compliment voor het team is toch wel dat er wat irritatie ontstond bij met name de aanvoerster van Altior, het lukte ze gewoon niet om ons vandaag echt partij te geven en dat is uiteraard de verdienste van onze toppers.

Gefeliciteerd meiden, dik verdiend en op naar dinsdag als we gaan kijken bij de Oranje Leeuwinnen in de Galgenwaard, zin in!

Fijn weekend.