Nederlaag in laatste wedstrijd Fase 1

2421NK
NIEUWKOOP
tel. 0172-571450

Vandaag op deze mooie nazomerse dag stond onze laatste wedstrijd van Fase 1 - de oude bekerwedstrijden - op het programma.

Helaas heeft Fieke te horen gekregen dat ze er ook tot aan de winterstop uit ligt, dus Lente en Fieke kunnen elkaar warm gaan houden op de bank naast de coaches. Een aderlating voor het team. Gelukkig sluit Fiene weer aan na de vakantie en hopelijk krijgt Alycia ook snel groen licht om de eerste minuten te gaan maken. Voor nu dus een gehavende MO20.

Belangrijk voor de wedstrijd van vandaag was dus niet nog meer blessures oplopen. Waar we dachten tegen een 9tal van Nieuwkoop te spelen, wat ons dus ook goed uit zou komen, was niets minder waar en hadden ze zowaar een selectie van 16 speelsters op het wedstrijdformulier staan, hoe dan ?! Volgens de coaches hadden ze er 2 geleend. Houd dus in 14 speelsters MO20 .. waarom dan inschrijven met een 9tal. Bijzonder zullen we maar zeggen. Kwam ons dus totaal niet goed uit en de conclusie was dan ook dat het een zware pot zou worden.

Onze toppers op woensdagavond gevraagd een klein beetje rekening te houden met de vrijdagavond ... of nacht als het gaat om de fitheid op de zaterdag. U raadt het al .. laten we het erop houden dat een aantal hun gebruikelijke niveau nét niet haalden.

Het was duidelijk dat Nieuwkoop voor resultaat wilde gaan ten koste van alles. Onsportief gedrag met een iets te felle instelling. Helaas liet de scheidsrechter het toe, waardoor er onprettige duels uitgevochten werden. Gelukkig hebben wij er ook een paar lopen die dan zelf aan de handrem trekken en laten zien dat ze niet te ver moesten gaan. Ietwat gelukkig kwamen we 5min voor rust op 2-1 waardoor Nieuwkoop geïrriteerd de rust in ging. In de rust verteld over 'de man met de hamer' en dat conditie ons parten zou gaan spelen. Helaas werd dit werkelijkheid en wonnen we bijna geen duel meer. Nieuwkoop kon vrijuit wisselen dus de wedstrijd was wel klaar. Dat blijkt ook wel uit het scoreverloop. Buiten een vieze overtreding op Minoek, die ik uit voorzorg daarna gewisseld heb, zijn we redelijk ongeschonden uit de strijd gekomen. Dat is dan de winst zullen we maar zeggen.

Snel vergeten en hopen dat we in Fase 2 leuke tegenstanders treffen en weer kunnen juichen!

PS. Fleur en Cecilia konden nog even terug naar Nieuwkoop.. hadden allebei hun sleutels daar achter gelaten. Past goed in het beeld van vandaag hahaha.

Fijn weekend.