JO14 Derby van Koudekerk

2396JB
KOUDEKERK AAN DEN RIJN
tel. 071-3413457

Nadat de wedstrijd van ARC - VVK van vorige week was verplaatst, vandaag 16 september de tweede competitiewedstrijd van de JO14. Een vaak spannend treffen tussen twee regio teams. Nu moest VVK het opnemen tegen Bernardus.
Na een aantal blessure gevallen, was Jos gelukkig wel weer van de partij en een nieuw lid, Luca, maakte in deze wedstrijd zijn debuut.
We hadden weer voor een 1-3-5-2 opstelling gekozen, maar dit keer met twee terughangende middenvelders om de achterhoede te ondersteunen.
De wedstrijd was begonnen en het was best warm. De teams gingen in het eerste kwartier gelijk op en deden niet veel voor elkaar onder. Na 20 minuten begon Koudekerk wat de overhand te krijgen en meer kansen op doel te schieten. Na 32 minuten, vlak voor de rust viel het eerste doelpunt voor  VVK. Mahmoud maakte zich vrij van zijn tegenstander en snelde zich met de bal naar het doel. Een geweldig schot volgde en de 1-0 was een feit. Dit was tevens de ruststand.
Na de rust twee wissels ingebracht en de wedstrijd ging weer van start. Nu begon het wat rommelig aan Koudekerkse kant en spelers hielden zich niet allemaal aan de afgesproken positie. Daar wist Bernardus helaas gebruik van te maken en meer overtredingen waren nodig. Daaruit ontstond een vrije trap voor Bernardus, die perfect in de rechter bovenhoek werd geschoten. Onhoudbaar voor Jelte, die nog wel in de goede hoek dook. Hij keepte overigens een prima wedstrijd.
Nu was het 1-1. Dus werk aan de winkel! Koudekerk weer in de aanval en 3 minuten later stonden we weer voor door een doelpunt van Levi. Ik besloot weer te gaan wisselen, een aantal spelers waren niet heel fit of kregen weer last van blessures. De hervatting begon weer niet geconcentreerd en Bernardus wist weer door te breken en gelijk te maken. Je zag duidelijk irritatie in het team Koudekerk komen. Ze gingen nu wel beter spelen en sneller overspelen. Al weer 1 minuut na de 2-2 maakte Luca na aangeven van Fatih de 3-2. Nu hadden ze de wedstrijd weer in de hand en werd in de 68ste en 69ste minuut de 4-2 en 5-2 gescoord. Allebei door Levi na aangeven van Meron. Dit was de einstand.
Toch weer uitstekend gedaan. Maar volgende week wat beter in positie blijven, want dan moeten we tegen RCL uit. Waarschijnlijk een wat betere tegenstander.