Onderschatting van Meerburg JO14

2396JB
KOUDEKERK AAN DEN RIJN
tel. 071-3413457

Meerburg, een van onze concurrenten in deze competitie, was zaterdag 30 september onze tegenstander. Enige onderschatting was er binnen het team van ons vooraf aan de wedstrijd. Maar ik benadrukte dat elke wedstrijd op zichzelf staat en je gewoon je spel moet spelen.
De teams gingen enigzins gelijk op, maar duidelijk was dat Meerburg aan de bal sneller in de passing was en sneller oprukte naar ons doel. In de tweede minuut had Jaimy een kans op doel, maar werd door de tegenstander onderschept en in eigen doel getikt. Het stond ineens 1-0. De wedstrijd ging op en neer en in de 12e minuut viel de 1-1. Lang ging het spel heen en weer en waren er aan beide kanten veel kansen. In de 30ste minuut wist Levi door te breken en maakte de 2-1. Ik vond dat wij niet goed speelden en slordig aan de bal waren. We hadden veel balverlies, doordat een aantal de bal te lang bij zich hielden. Ook de afgesproken veldbezetting werd niet goed uitgevoerd en stonden een aantal spelers steeds op een andere positie, waardoor onze opstelling meerdere keren uit een viel. In de 31ste minuut viel mede daardoor de 2-2, wat tevens de ruststand was.
In de rust sprak ik het team toe om in de tweede helft beter in positie te blijven en de bal sneller over te spelen. Ik vond niet dat Meerburg een veel beter team had, maar wel beter speelde. Ik had het gevoel dat ons team dat ook zou kunnen.
Met twee ingebrachte wisselspelers begonnen we de tweede helft. Lang ging het weer op en neer, maar ik vond dat wij toch weer slordiger werden. Een aantal keer moesten we achter de tegenstander aan die richting ons doel snelde. Na een aantal goede reddingen, lukte het Jelte in de 65ste minuut niet om de 2-3 te voorkomen. Frustratie en vermoeidheid maakte het dat we steeds ongeconcentreerder en slordiger werden. In de laatste vijf minuten werden we bij vlagen onnodig overklast en viel in de 70ste minuut het beslissende doelpunt. De einduitslag was 2-4.
Ik hoop dat in de verplaatste wedstrijd aanstaande woensdag tegen RCL er minder onderschatting zal zijn en wij weer geconcentreerder ons afgesproken spel gaan spelen. Ik denk dat RCL net zo lastig wordt als Meerburg. En dan zaterdag 7 oktober ook nog de verplaatste wedstrijd tegen ARC.