Koudekerk speelt gelijk tegen laagvlieger DOCOS (via LAV)

DoCoS 1

Kenneth Maaskant (scrimmage)
Lars de Ridder
Qendrim Gashi
Jari Remmerswaal
Sjors Hermsen
Iljas Amine
Jesse Dingjan
Qendrim Gashi
Danny Disseveld
Lars de Ridder
Johan van Schie
Martijn Guijt
Christiaan van Empel

16 maart 2024 14:30

Sportpark Gruttolaan
Gruttolaan 13
2396JB
KOUDEKERK AAN DEN RIJN
tel. 071-3413457

Er viel genoeg te beleven bij het treffen tussen Koudekerk en DoCoS. Vanaf de aftrap werd het boeiend en dat bleef eigenlijk de gehele middag zo. Dat had alles te maken met de wil om leuk voetbal op de mat te leggen en om te gaan voor de winst. Uiteindelijk kwam er met 1-1 geen winnaar, maar de neutrale toeschouwer ging in elk geval handenwrijvend huiswaarts.

Na het feestje van vorige week, vanwege het winnen van de tweede periodetitel, had Koudekerk al niet verwacht dat het een makkelijk vrachtje zou worden tegen DoCoS. In de uitbeurt moest Koudekerk diep gaan om te winnen en sinds de winterstop gaat het steeds beter met de Leidenaren. De bezoekers openden ook brutaal en al snel werd duidelijk dat de koploper aan de bak moest om een nieuwe winstpartij te kunnen toevoegen aan het totaal.

De klus werd er niet eenvoudiger nadat Kenneth Maaskant er al rap 0-1 van maakte. De centrale verdediger was attent bij een hoekschop, die hij bij de tweede paal kon intikken. De aangever, Lars de Ridder, was daarbij dus belangrijk maar de speler laat DoCoS sowieso beter voetballen. Ook het middenveld deed prima mee en Koudekerk moest toezien dat de gasten veel duels wonnen.

De lijstaanvoerder staat daar evenwel niet voor niets en geleidelijk aan kreeg het de overhand, hoewel DoCoS prima mee bleef voetballen. Er kwamen kansen voor Jari Meertens en Mitchell Bons, maar de 1-1 leek op slag van rust te vallen. Sem van Aalst had de gelijkmaker op zijn schoen, maar de uitstekend keepende Mitchel van Abswoude kreeg nog net een lichaamsdeel tegen de bal en dus resteerde er slechts een hoekschop. Overigens was er in die situatie een overtreding gemaakt op Michael van Voorthuijzen en een tegendoelpunt was ook heel zuur geweest voor de Leidenaren op dat moment.

De tweede helft vermaakte nog meer dan de eerste rondgang en de tijd vloog voorbij. Koudekerk drong aan en via een paar fraaie aanvallen kwam de gelijkmaker meer en meer in de buurt. Van Abswoude hield zijn doel nog een tijdje schoon, maar moest uiteindelijk passen na weer een heerlijke combinatie die werd afgerond door Daan van der Zwet.

Vanaf dat moment leek DoCoS te gaan breken en het gevaar van Koudekerk hield ook zeker aan waarbij Van Aalst nadrukkelijk van zich liet spreken. De 2-1 bleef evenwel uit en na al wat plaagstoten van DoCoS had die ploeg er aan het einde nog met de winst vandoor kunnen gaan. Paal en lat stonden inzetten van respectievelijk invallers Johan van Schie en Chris van Empel in de weg.

Al met verdienden eigenlijk beide ploegen meer, maar zowel Koudekerk als DoCoS moest genoegen nemen met een puntje. Later in het seizoen zal blijken hoe belangrijk die eventueel is geweest. De amusementswaarde kon in elk geval het cijfer ‘8’ meekrijgen en dat was de verdienste van de nummers 1 en 12 van de ranglijst.

Bekijk hier de foto's