Wederom winst in tweeluik met RKDEO

RKDEO MO20-1

Koudekerk MO20-1

Assist: Mette Zwarst
... (schot)
Yenthe Kuipers (afstandschot)
... (afstandschot)

2e klasse (3e fase) 05*

19 april 2023 20:00

N. Plugge

Sportpark Centrum
Sportparkweg 34
2631GA
NOOTDORP
tel. 0900-901906

Vanavond de tweede wedstrijd tegen RKDEO in Nootdorp. Voor het eerst sinds lange tijd durfden we het aan om 11 tegen 11 te spelen. De blessures zijn nog niet helemaal weg, maar we zijn op de goede weg. Bij aankomst hadden ze de leidster van zaterdag vervangen door de 2 trainsters van Dames 1. De 10 speelsters waren verhoogd tot 14, dus de wedstrijd zou ws anders verlopen dan afgelopen zaterdag. Dat de meiden op het hart gedrukt en scherp beginnen aan de wedstrijd was een must. De korte warming-up was niet ideaal dus fingers crossed. De wedstrijd ging gelijk op en buiten een paar halve schoten op doel, hoefden beide keepsters zich niet heel erg in te spannen. Met een 1-1 stand, waarbij enkele van onze meiden zich uit hun spel lieten halen vlak voor rust, gingen we de warme kleedkamer opzoeken. De tweede helft kwam RKDEO sterker en scherper uit de kleedkamer dan onze meiden. We hadden dan ook zoiets van 'een gelijkspel is prima'. Toch kantelde de wedstrijd iets onze kant op en wisten onze toppers nog 3x te scoren, waarbij de laatste vanaf een meter of 30 toch wel heel lekker was. Gefeliciteerd meiden, op naar Blijdorp zaterdag!