Veteranen VVK35+1 bij De H-Boys naar een heerlijke overwinning.

Hazerswoudse Boys 35+1

Koudekerk 35+1

11 maart 2023 14:30

J. vd Werken

Sportpark Hazerswoudse Boys

Veteranen VVK35+1 bij De H-Boys naar een heerlijke overwinning.

In de week dat bij de NOS Sport afdeling ook wat ”Toppers” van hun voetstukken vallen, Bokito-en, foute humor en wegkijken was het devies binnen de afdeling. En in de week dat is gebleken dat het vertrek van Heineken uit Rusland toch iets anders is gegaan dan belooft, wat het smaken van een biertje in de kantine toch iets anders maakt, door dik uit te pakken met nieuwe producten onder de Amstel-bier vlag, hoe sportief is dat!

Maar dit was ook de week dat bij de Tory- BBC de “MOTD Grootheid” Gary Lineker kaltgestellt werd, bleek dat er toch wel een moreel kompas binnen de sport blijkt te bestaan!!!

Maar dan over naar het hoofdgerecht, de wedstrijd (de enige echte derby) tegen de Veteranen van Hazerwoudse Boys. Voor aanvang wedstrijd nog even een rondvraagje gedaan onder onze spelers of vervoeging Boys in de clubnaam nog wel kan, ook de Veteranen willen meegaan mee in de tijd? Uitkomst was toch nog wel redelijk conservatief!!!

De 2 ontmoetingen vorig jaar tegen De Boys waren voor de Veteranen VVK geëindigd in evenzovele decepties, en dat moest dit jaar toch echt anders. Daar waar wij de afgelopen jaren een verjonging hebben doorgevoerd, is dat dat bij De Boys niet gelukt. Zouden dus naast een surplus aan ervaring dus ook meer frisheid kunnen brengen. Ondanks het gemis van een aantal sterkhouders (misschien toch wat minder sterk), moest het 2de garnituur de winst gaan halen. Daar waar wij tegen Rijnstreek vorige week de bal hebben en het spel maken niet plezierig vonden, voelde dit nu als een “vis in het water”. Rustig opbouwen vanuit achteruit, met onze spelmaker Ard op de rechtsback positie, en ergens vanuit de achterhoede werd het middenveld dan wel de spitsen gevonden. Na een kleine 10 minuten werd op rechts Joep vrijgespeeld, met een geplaatst schot in de verre hoek verschalkte hij bijna de Boys-keeper die er alleen nog een handje tegen kreeg. De goed gevolgde rechter middenvelder Jurjen kreeg hierdoor een heerlijk (pre-verjaardag) cadeautje 0-1 voor VVK.

Na de 0-1 bleef VVK de wedstrijd dicteren. Balletje rond laten gaan en dan de versnelling er in gooien wanneer de opening is gevonden. Zo ook rond de 25ste minuut, via een veelvuldig rond spelen dus de opening gevonden achter de rechterback waar de vandaag uitstekend spelende Jurjen opdook. Perfect voorzet op de bij de 2de paal in-sprintende Jasper, en gecontroleerd afgemaakt door Jasper. Een hele fijne 0-2 op het bord.

In het verloop van de eerste helft bleef spelbeeld hetzelfde, VVK duidelijk de bovenliggende partij. Ondanks nog wat mogelijkheden bleef 0-2 tot aan de rust.

In de kleedkamer besloten wat wissels te maken, Bert en Theo kwamen het veld in. De overmacht van de 1stehelft bleef gewoon gehandhaafd in de 2de helft. Na wat gemiste kansen voor onze spitsen Joep den Mike, werd wederom de opening gevonden op rechts. Met een heerlijke voor-assist steekpas net achter de laatste man van De Boys door “de ontdekking op rechts van Theo Al” Jurjen werd Mike gevonden, kleine kap en opzij gelegd op de geheel vrijstaande Jasper. En daar werd de 0-3 opgetekend.

Nu tijd om nog wat wissels toe te passen, Aad en Nico erbij. En ook dit waren geen verzwakkingen, we bleven gewoon als team functioneren. Bij 1 van de vele mogelijkheden op een kleine 10 minuten voor het einde, wederom Mike gevonden in de 16. Na weer een nette actie van hem vond hij Joep bij de 2de paal. Joep die op zijn eigen manier al draaiende en kerend zichzelf naar een doelpunt toewerkt. En daar dus de 0-4.

Dan was er nog 1 zaak waar we voor moesten waken, de nul moest op het bord blijven. Concentratie behouden, en ons vasthouden aan Adriaan om elk doorkomend Boys-muisje richting hun eigenhelft terug te begeleiden. En zo geschiede dat Danny zijn doel leeg kon houden. Een heerlijke 0-4 na 90 minuten!!!

Drie eerlijk verdiende punten en schuiven door naar de top van de middenmoot.

Volgende week krijgen we bezoek van Alphia, en daar kan gezien de competitie stand ook,  wellicht moet, punten gehaald worden.

De 16de man.

Stukje zelfreflectie op je verjaardag dan even:

't Is moeilijk bescheiden te blijven, wanneer je zo goed bent als ik.
Zo stoer zo charmant en zo aardig, dat zie je in een ogenblik.
Ik denk als ik kijk in de spiegel, daar staat een geweldige vent.
't Is moeilijk bescheiden te blijven, voor een kerel met zoveel (voetbal)talent. Ja ja