Veteranen VVK35+1 met geduld en karakter naar verdiend gelijkspel.

Koudekerk 35+1

Rijnstreek 35+1

Assist: Ard Potman

4 maart 2023 12:00

Anoniem

Sportpark Gruttolaan
Gruttolaan 13
2396JB
KOUDEKERK AAN DEN RIJN

Veteranen VVK35+1 met geduld en karakter naar verdiend gelijkspel.

In de week dat de laatste stenen uit de muren in Bakhmut door de Wagner groep worden geschoten. En in de week dat we nu pas weten, door Poetin zijn Buitenland Vazal Lavrov, dat “Het Westen” de oorlog in Oekraïne is begonnen. En dat tijdens dit schrijven bekend is geworden dat MAGA Donald als enige een “Derde Wereldoorlog” kan voorkomen, ben ik naast het typen van dit voetbalverslag de wastas aan het opmaken.

“Wastas”

4          Broekjes binnenste buiten, wisselkwaatheid bij een aantal?

3          Linker sokken over/3 rechter zoeken te weinig!!! Wat zegt dit over de veteranen, hangen de oudjes naar links of toch naar rechts?

3          Shirts na wasbeurt in de vlekkenreiniger gezet, hebben er maar een 2-tal anderen naast Dirk-Jan echt het maximale gegeven?

1          Set sneaker sokken Hilfiger achter gebleven in VVK sokken? Geen idee wat hier van te denken en van wie zijn ze?

Dan de wedstrijd tegen de lotgenoten van Rijnstreek.

Vorige ontmoetingen tegen Rijnstreek waren voor de Veteranen VVK zelden positief gebleken. Rijnstreek heeft een goed ingespeeld team en laat de bal vaak aan de tegenstander en dat is nou net niet ons spelletje. Dit keer zouden we rustig de bal laten rondgaan en wachten op een opening, vooral niet in het mes lopen van een counter.

De eerste 10 minuten was wat aftasten, met een licht overwicht van VVK. Echte openingen vonden we niet en door het vele getik achterin wiegden we onszelf een beetje in slaap. DJ was degene die als eerste ging snurken, balletje te kort terug op doelman Danny, speler Rijnland ertussen > 0-1 voor De Rijnlanders.

In het verloop van de eerste helft bleef spelbeeld hetzelfde, VVK probeerde en Rijnland hield eenvoudig stand en wachten op een nieuwe kans. Ruststand bleef 0-1.

In de kleedkamer het een en ander doorgenomen, veld te lang (is het altijd voor de Veteranen) en meer over de flanken opkomen. Zogezegd zo gedaan.

En inderdaad, we gingen wat hoger staan, middenveld wat dichter tegen de voorhoede, en daar kwam de ruimte op de zijkanten.

Toch kwam de gelijkmaker niet, dan maar de bank leeg maken door een 3-tal wissels. De 16de man mocht ook het veld ruimen, en was nog niet in de buurt van de dug-out of de 1-1 werd door Mike na een perfecte flank van Ard tegen de netten gekopt. Loon naar werken, maar wat dan nu? Doordrukken was het idee, maar dan wel behouden. En zo geschiede, VVK kreeg wat meer mogelijkheden tot een kans. In de laatste minuut, kreeg de net ingevallen Aad, nog een reuze mogelijkheid maar had net iets te veel tijd nodig om af te ronden.

Na een zeer late en harde overtreding op DJ, en navenante schade (sterkte met het herstel DJ), blies de heel goed leidende scheids Jasper (dank daarvoor) voor het einde.

Al met al een verdiend punt en blijven daarmee meedoen in de middenmoot.

Volgende week dan op bezoek bij de Hazerswoudse Boys, en daar moet nog wat goed gemaakt worden!

De 16de man.