Veteranen VVK35+1 in thuiswedstrijd tegen Aarlanderveen op tandvlees en karakter naar een verdiend gelijkspel.

Koudekerk 35+1

Aarlanderveen 35+1

Theo Al (schot)
Assist: Ard Potman

22 april 2023 12:00

G. de Jong

Sportpark Gruttolaan
Gruttolaan 13
2396JB
KOUDEKERK AAN DEN RIJN
tel. 071-3413457

In de week dat bekend is geworden dat je ook bij voetbal op polepositie kan staan, en dat die positie bij Ajax ingenomen is door Heitinga. Wat die polepositie waard is gaan we aan het einde van de voetbalrace zien, gezien de half drie wedstrijd van zondag heb ik daar niet een al te goed gevoel over. En in de week dat Feyenoord op polepositie stond met nog 4 minuten te spelen van een halve finale in de Europa League, maar AS Roma er uiteindelijk met de overwinning van door ging.

Maar dit was vooral de week waarin De Mos van Den Haag un-cancelled werd, maar waarin Inez Weski zijn plaats moest innemen van het Openbaar Ministerie. Datzelfde Ministerie die door de rechter in het proces rondom De Mos gecanceld werd!! Als dat maar in zaak Weski anders gaat zijn, maar ook daar heb ik geen al te goed gevoel over.

Over geen al te goed gevoel gesproken. Binnen de selectie blijken ook een aantal personen gecanceld te willen/moeten worden, en die personen zijn bij de 16deman aan de beurt. Dus ..piep, ..piep, en ..piep julle zijn gecanceld!!!

Dan naar de wedstrijd tegen Aarlanderveen, de ploeg die de minste verliespunten hadden in onze competitie. Winst tegen hen was een absolute voorwaarde om enigszins kans te houden op plek 1 aan het einde van de competitie.

Ook ditmaal was de halve basis afwezig wegens andere verplichtingen, dus werd er voor de zoveelste keer een beroep gedaan op Jasper en Martijn, heren wederom dank. En Jasper; mocht je bij ons definitief aansluiten zullen wij zorg dragen voor een juiste wedstrijdkalender. Scheelt een hoop onnodige ritjes op zaterdagochtend!!!

Ook ditmaal was het vanaf de eerste seconde duidelijk dat het een close game zou worden. Nadat Aarlanderveen de eerste 10 minuten ons achteruit drukte, kwamen wij hierna sterk onder die druk vandaan. Langzaam kregen wij het middenveld een beetje in handen en konden de spitsen aan het werk gezet worden. Maar Aarlanderveen staat niet voor niets bovenaan, en voorkwamen gedecideerd dat we gevaarlijk konden vuren.

Dan vanuit het niets neemt een van Aarlanderveen heren de bal vol vanaf een meter of 22 op de pantoffel. Helaas voor ons en Danny knalde die via onderkant lat onhoudbaar in ons doel. Daarna ging Aarlanderveen een beetje terughangen en mochten wij proberen de 16 van hen te halen, maar weinig echt succes daarin.

Rust werd met een 0-1 afgesloten.

In de rust kwam Martijn op het middenveld erbij, nog meer snelheid dus.

Bij de start van de 2de helft bleek dat Aarlanderveen wederom besloten had om de bal aan ons te geven en wanneer het kan snel opschakelen bij balverlies van ons. Wij daarentegen gingen wat hoger staan en kregen toch wel wat mogelijkheden om hen echt pijn te doen. Maar de echte kansen bleven uit, op een aantal vrije trappen na vanaf een meter of 20-25.

En zoals het dan meestal werkt, wij drukken, balletje verloren op middenveld, Aarlanderveen snel schakelen, en doelpunt. 0-2 Aarlanderveen.

Normaal zou dit de doodsteek moeten zijn met 15 minuten te spelen, was het niet dat we al eerder een dergelijk achterstand tegen hen hebben goedgemaakt. En zoals heel het seizoen bleven we geloof houden in een mooi resultaat, en verhoogden de druk door wat opportunistischer gaan spelen.

Dat opportunistische bleek zich al na 8 minuten uit te betalen. Martijn ging achter een enigszins kansloze bal aan, speler Aarlanderveen dacht de bal rustig te kunnen achter laten lopen. Maar had buiten de lenigheid van Martijn gerekend, rechtervoet net op tijd tegen de bal en ook nog eens een perfecte voorzet op de inkomende Theo. Theo die zonder nadenken de bal fantastische de rechterbovenhoek in knalt. Jawel VVK weer helemaal terug in de wedstrijd. 1-2 Aarlanderveen.

Nog een kleine 8 minuten om de 2-2 te maken voor ons. Dan nog maar wat meer geluk zoeken, maar wel op een voetballende manier. En op die manier kwamen we redelijk vaak in hun 16, nadeel was wel dat bij ons op het middenveld en in de verdediging steeds meer ruimte voor een Aarlanderveen counter kwam. Gelukkig konden Adriaan en Danny een veelvoud van die counters onschadelijk maken.

Dan op een 4 minuten van het einde vonden we Ard vrij halverwege de rechter helft van Aarlanderveen. Dan maar weer de bal de 16 in pompen en hopen dat die bij een van ons zou komen. Zo waar, bal gaat over iedereen heen en lijkt bij de tweede paal achter te gaan. Maar dan hebben we Dennis nog met zijn linker, en snoeihard met keeper en al maakte hij de gelijkmaker. Jawel daar stond de 2-2 op het bord.

Dan nog maar even om een winnende te maken, maar die tijd was zo kort dat die niet meer ging komen.

Na 90 minuten werd de 2-2 dus opgemaakt, geen overwinning dit keer, maar heerlijk terug gekomen en dat geeft ook een goed gevoel.

Dan een speciaal dank aan Bert, echt heel netjes gefloten in toch wel een wedstrijd die best stevig was.

Over drie weekenden de voorlaatste wedstrijd dit seizoen tegen Oudewater.

De 16de man.