Veteranen VVK35+1 in uitwedstrijd bij Gouda naar een sterke overwinning, de zesde op rij.

Gouda 35+1

Koudekerk 35+1

15 april 2023 14:00

G.P. van Koetsveld

Sportpark Groenhoven
Groenhovenweg 3
2803DA
GOUDA
tel. 0182-533202

In de week na de week van hoofdpijn bij Davy Klaassen na wat “gedoe” in de Kuip. En in de week waarin NAC “soort van supporters” een reprise maakten, wat einde wedstrijd betekende.

Maar vooral in de week waarin, voorafgaande aan 27 april in Rotterdam, Koning Voetbal Wim-Lex uit de kast is gekomen voor wat betreft zijn clubliefde!!! Zou toch denken dat die op Spangen zou liggen, een heer van stand behoort op een Kasteel zijn Koninkrijke Scepter te zwaaien!!! Ach wat maakt het uit; het is maar een “beetje dom” spelletje.

Over dat spelletje gesproken, deze zaterdag was het voor de Veteranen een uitwedstrijd tegen de Heren van Gouda. Daar die nog geen punt gehaald hebben dit seizoen zou het een soort van makkie zijn om de punten mee terug te nemen naar Koudekerk. Daar we helaas een zeer kleine bank hadden, welgeteld 1 wisselspeler, en toch wel een paar sterkhouders misten werd het in tegenstelling allesbehalve een simpel wedstrijdje.

Vanaf de eerste minuut was duidelijk dat het een close game zou worden, we kregen niet echt grip op het midden veld en kregen we de bal dan eens voorin dan was of de aanname niet 100% of de aansluiting vanuit middenveld niet in orde. Was zoeken en zoeken naar openingen, maar die werden niet gevonden. Daar de verdediging bij ons als heel het seizoen, dit keer met Nico en Aad als backs, stond als een Spangens Kasteel was er toch geen enkele reden toch ongerustheid.
Met een scheidsrechter die nogal een eigen visie op zijn fluit had, was het van alle kanten nogal wat ruis binnen de diverse geledingen. Rust werd met een 0-0 dus afgesloten.

In de rust was het Aad die het stuk ruis in ons team aanstipte, en dat was zo duidelijk voor eenieder dat de puntjes op de i gezet werden.

Precies wat nodig was Aad, (h)eerlijk.

Bij de start van de 2de helft klonken de woorden van Aad nog door op het veld, als een zwerm horzels gingen we met 11 man vol op Gouda. Chris was de eerste die echt stak, bal van de voeten gehaald bij een speler van Gouda. Gelijk meegeven aan de reeds richting doel Gouda gestarte Robert. Vanaf een meter of 25 haalde Robert giftig uit met links, wat een 2-benigheid, en zo vloog de bal in de verste hoek. Eindelijk was daar de gewenste voorsprong > 1-0.

Duidelijk was ook dat ondanks de voorsprong de wedstrijd nog zeker niet gelopen was. Gouda deed na het doelpunt pogingen om in de buurt van onze 16 te komen, maar slaagden daar niet echt in. Maar dan heb je een scheids die soms dingen ziet die slecht 1 persoon op het veld ziet. Een weggekopte bal van Adriaan werd zo maar als handspel beoordeeld, en gelukkig was dit buiten de 16 meter want anders was het helemaal te gek geworden. Bleef dus een vrije trap van rand 16, en zo waar vlak voordat bal in het net zou treffen blies zelfde scheids weer op zijn fluitje om een kring gesprek aan te gaan!!! De hernieuwde poging ging dan wel door, maar die ging naast. Bleef dus 0-1 voor ons.

Dan maar weer wat meer druk zetten vanaf onze spitsen om Gouda wat meer van onze goal te houden. En daarmee tevens wachten op een vrije bal om vanuit middenveld snel om te schakelen. Uiteindelijk op een kleine 5 minuten voor einde wedstrijd, bal afgenomen op middenveld door Robert en diep naar spits Joep. Joep dan met een voor-crosspas vanaf links naar de vrij opgekomen Jurjen die met een kort steekpasje de vrijstaande Mike bij de penaltystip vindt. Mike die de bal met zijn puntje van zijn rechterschoen in de rechter hoek drukt, en daarmee de overwinning veiligstelt >0-2.

Na 90 minuten was de zwaar bevochten overwinning voor VVK binnen, en werd op de overwinning, en op de 40ste trouwdag van Jan, een heerlijk biertje genomen.

Volgend wedstrijd is komende zaterdag thuis tegen Aarlanderveen, en dat is de ploeg met de minste verliespunten. Wordt dus een hernieuwde test voor ons in de winning streak modus.

De 16de man.