De Oude-Jongeren VVK35+1 blijven maar winnen, nu Sportlust’46 naar een historische nederlaag gespeeld.

Koudekerk 35+1

Sportlust '46 35+2

Jasper Verhorst (intikker)
Theo Al (intikker)
... (e.d.)

1 april 2023 12:00

G. de Jong

Sportpark Gruttolaan
Gruttolaan 13
2396JB
KOUDEKERK AAN DEN RIJN
tel. 071-3413457

In de week dat het kabinet de stikstof discussie maar weer even doorschuift naar…? De week van nu al bosbranden in Spanje, vele tornado’s in de VS, kernrakketen gestationeerd in Belarus. Nou ja, laat ook maar, weinig Positivo’s!!!

Is toch vooral de week waarin afscheid is genomen van Wim de Bie. Zou daar van alles over kunnen zeggen, maar dat laat ik aan anderen. Voor mij is het vooral een stuk jeugd wat is ontvallen, maar het anders denken zal blijven.

De wedstrijd tegen de Veteranen van Sportlust’46 dan. Wederom leek het dat we met een man of 12 de wedstrijd zouden moeten spelen. Door het opvullen van de selectie met Jasper en een later instromende Martijn konden we toch een mooi elftal samenstellen voor beide helften.

Ook ditmaal namen we na het aanfluiten van scheids Bert (dank hiervoor) het initiatief. We vonden vanaf het begin veelal de ruimte achter de laatste linie van Sportlust’46, helaas stonden onze spitsen een iets te scherp qua buitenspel.

Dan na een goede 5 minuten een diepe bal van Jurjen op Mike, maar Mike was op de terug weg vanuit buitenspel. Jasper had wel trek in de (door een aantal VVK-ers als zeer kansloos beoordeeld!) diepe bal. En zo werd het dus een perfecte voorpas, want de omgekeerde Mike kreeg de bal perfect aangespeeld bij de tweede paal door Jasper > 1-0.

Vanaf dat moment moest het telraam erbij genomen worden.

Diepe bal voor de 16 van Sportlust’46. Keeper aan het grabbelen, en Mike er als de kippen bij om de bal in te tikken > 2-0 na 10 minuten.

Corner van Mike, afdraaiende bal heerlijk op het hoofd van Jasper die boven iedereen uitkomt > 3-0 binnen 25 minuten.

Joep met de rug naar het doel, wegdraaien en de bal bij de tweede paal neerleggen voor Jasper > 4-0 na 42 minuten en tevens de ruststand.

Wat omzettingen in de rust, Joep, Hakkie en Chris eruit. Martijn, Theo en Robert erin, nog meer snelheid in het veld dus.

Binnen 10 minuten was het alweer zover, heerlijk samenspel via de rechterkant naar Jasper op links. Doorsteken naar de overgekomen Martijn die de geheel vrijstaande Theo vindt > 5-0

Doorzetten van Robert op het middenveld, op Jasper in de diepte. Robert doorgelopen en de flank in het kader > 6-0.

Dan weer een aanval/onderschepping, geen idee door wie. Maar wel dat Jasper de afmaker is > de 7-0 na 75 minuten.

Dan maar weer een weinig druk zetten, en Sportlust’46 was het alweer volledig kwijt. Bal dan vrijgemaakt voor Mike en die maakte zijn derde van de dag > 8-0.

Sportlust’46 zat er onderhand wel een beetje door, en dan zal je zien dat bij een corner van VVK zij een prachtige kopbal afleveren. Helaas dan wel in eigen kruising > 9-0.

Ergens gedurende de tweede helft waren Nico en Dave ook nog eens ingestroomd om te delen in de overwinning.

Na 90 minuten was de wedstrijd dus geëindigd in een 9-0 voor VVK, en werd hier een heerlijk biertje op genomen in aanloop naar het 85-jarig jubileumfeest.

Over 2 weken dan de volgende wedstrijd, uit tegen Gouda, en daar gaan we op voor de 6 winst op rij. Zoveel durf ik wel te stellen.

Alvast een mooi Pasen gewenst.

De 16de man.