Simpele winst J011-1

2406LD
ALPHEN AAN DEN RIJN
tel. 0172-492713

Afgelopen zaterdag mocht de J011-1 aantreden in Alphen aan den Rijn tegen de plaatselijk club Alphia. Met dank aan onze wedstrijdsecretaris Gerrit ‘Heineken’ Dexel werd de wedstrijd vervroegd naar 10.15 uur en niet om 11.30 uur zodat we iets meer aan de verdere zaterdag zouden hebben.

Verzamelen om 9.30 uur op de parkeerplaats en op naar Alphen. Alles verliep voorspoedig en de jongens trokken dit naadloos door in de wedstrijd want de ene na de andere aanval golfde op richting de goal van Alphia al snel resulteerde dit in een 0-1 voorsprong nadat Tieme de bal breed legde was het een simpel kunstje voor onze spits Colin om af te drukken.

Hier snel op volgend was het Dion die simpel kon binnentikken en alvast na 15 minuten zorgde voor een riante 0-2 voorsprong bij Alphia. Eigenlijk was het toen de vraag niet wie er ging winnen maar met hoeveel de J011-1 zou winnen.

In principe hadden Sven en Milan het middenveld goed in handen maar als er dan een keer een verdwaalde bal doorheen schoot stonden Benjamin, Daan en Tim hun mannetje de eerste helft behoudens wat ballen naast en terugspeelballen had onze Haron de eerste helft weinig te doen.

Tijdens de rust werd de limonade weer ouderwets goed verzorgd door de limo moeders die ook willen helpen bij de kledingcommissie maar tot op heden nog geen reactie op hun mail hadden gehad (mogelijk gaat er door dit verslag ergens lampje branden).

De tweede helft was hetzelfde beeld alleen werd Koudekerk was gemakzuchtiger waardoor Alphia wat dreigende op de goal kon schieten maar altijd stond daar onze Haron weer op de goede plek of hij dook hem als een kat uit de hoek. Milan trof met een afstandsschot de 0-3 aan. Hierna kwam een kleine time out.

Tieme zijn veters werden even goed gestrikt en de puntjes werden op de I gezet. Handschoenen gingen uit zelfs soms de thermokleding en hoppa daar gingen we weer. Alphia schoot er nog even 1 in en daarna was het onze Bea met een schitterende pass door de lucht op Tieme die de bal simpel uit de lucht aannam en langs de keeper schoot 1-4. Vlak hierna na een pass van Sven kon Tieme de 1-5 aantekenen.

Hierna kreeg Alphia een strafschop deze werd vakkundig en zelfs klem gegrepen door Haron. Waarna Sven de kers op de taart zette door de 1-6 eindstand te bepalen.

A.s. zaterdag spelen onze sterren weer thuis om 8.45 uur tegen BSC’68.