Veteranen VVK35+1 staan met lege handen na beker echec tegen Alphia 35+1.

Koudekerk 35+1

Alphia 35+1

Groep 1 14

19 november 2022 12:00

D.P.J. Kattenberg

Sportpark Gruttolaan
Gruttolaan 13
2396JB
KOUDEKERK AAN DEN RIJN

Veteranen VVK35+1 staan met lege handen na beker echec tegen Alphia 35+1.

In de week dat de Mathijs van Nieuwkerk de volgende is gebleken met een gespleten en narcistische karakter, en in de week dat FIFA-Jezus Infantino ons allen een spiegel heeft voorgehouden en dat wij de komende 3000 jaar daarin moeten kijken om met de rest van de wereld in het reine te komen, mochten de Veteranen van VVK aantreden in de knock-out fase van het beker toernooi tegen de Alphia.

De Veteranen van Alphia waren een goede 3 jaar geleden glorieus gepromoveerd vanuit de klasse waarin wij destijds (meen 3de klasse) speelden. Nu dat alles op een hoop is gegooid en eenieder in de 1ste klasse mochten wij in het vervolgd van de beker aantreden tegen de Alphenaren. Een ongelijke strijd was een beetje te verwachten dus.

Nadat er afgetrapt was bleek eigenlijk van een groot klasse verschil weinig te merken, wij voetbalden lekker mee, en kregen 1 en 1/2 kans om op voorsprong komen.

Zouden we er een echte wedstrijd van kunnen maken? Nou na 20 minuten werd die hoop ietsjes de kop in gedrukt. Alphia gaf een beetje gas, speelden de bal wat sneller rond, balletje op de nummer 9 van hen, terug leggen en daar was de 0-1 voor Alphia. Daarmee was Alphia nog niet tevreden en voordat we de rijen weer gesloten hadden, overtreding op rand 16, en feilloos de winkelhaak ingeschoten, de 0-2.

Kans om ons terug te vechten in de wedstrijd kregen we dan ook via een mooi diepte pas van Chris, maar jammerlijk voorlangs geschoten door ons (geen idee wie dat was?). Tegen aanval van Alphia hierna, 0-3. Daarna nog een vrije trap voor Alphia op een meter of 20 van ons doel, nog wat strakker in de rechter kruising, 0-4 Alphia. Dit was dan ook de ruststand.

In de rust nog even een goede peptalk gehouden, Jappe erin en stormen was het devies. Nou na 10 seconden was het stormen alweer voorbij. Adriaan tolde als een tyfoon een aantal keren om zijn eigen as, en dronken daarvan lag hij de bal panklaar voor Alphia, 0-5 dus. Ach Adriaan, bij een dergelijke stand mag je dat laten gebeuren. In vele andere wedstrijden heb je ons vaak genoeg gered!

Dan nog maar de wedstrijd uitspelen en de score niet te veel laten oplopen, kwam nog een doelpunt van Alphia erbij, en aansluitend werd dan bij de 0-6 afgefloten. Alphia was een maatje te groot, het is wat het is.

Nu ons beker avontuur er op zit voor ons dit jaar, zijn verder gekomen dan de voorgaande 15 jaar, is het dan maar weer alle ballen op de competitie. Komende zaterdag Rijnsburgse Boys, en daar moeten we weer vol op gaan en 3 punten halen.

Dan is er ook nog een WK die vanaf vandaag start, tja wat er van te vinden!!! Zou zeggen geniet, ondanks alle bedenkingen die je moet hebben bij dit evenement, toch van het voetbal en wie weet?

“I believe that we can come an end”

Imagineren Veteranen, Imagineren Veteranen!!!

De 16de man.