Veteranen VVK35+1 herpakken zich na verlies van week eerder en blijven bovenin meedraaien.

Koudekerk 35+1

Voorschoten`97 35+2

Michael Hollebeek (vrije trap)

12 november 2022 12:00

Sportpark Gruttolaan
Gruttolaan 13
2396JB
KOUDEKERK AAN DEN RIJN
tel. 071-3413457

In de week dat de er in “Trumps- USA first” een Midterm verkiezing plaatst vond, en die glorieus gewonnen is door Orangebaby Donald – so it’s been told.

Trouwens sinds dinsdag is er niet zoveel van Oom Donald meer vernomen, ook van de kant van Neef Vladimir is het ijzig stil na de terug-verovering van Cherson; zouden ze bang zijn voor de Drentse Wolf en gaan schuilen onder een Hunebed???

En in de week dat “De Pakjesboot” zonk alsof het Poetin’s Vlaggenschip “Moskva” was, waren de VVK35+1 Veteranen aan de beurt om de opgelopen slagzij van vorig week tegen RCL te herstellen. Een overwinning op de Veteranen van Voorschoten zou ons in de top 3 houden.

Daar de 15de man een griepje had opgelopen in de dagen voorafgaande aan de wedstrijd, kon die vanaf de zijlijn een objectief beeld opmaken van de bovenstaande tweestrijd. Wat bij aanvang bovenal opviel was het teruggrijpen op de ervaring van Ashok en Nico op de Back-posities, het Veteranen-fort moest extra verstevigd worden blijkbaar!!!

Met precies 1 man (Mike) op de bank, dus die mocht vlaggen. En een 3-tal nog onder weg werd de wedstrijd aangefloten door Bert. Als te verwachten volgens de stand in de competitie ging de wedstrijd zeer gelijk op. Beide teams probeerden met gecontroleerd en verzorgd voetbal een opening te creëren in de verdediging van de ander. Wedstrijd in evenwicht, het was wachten op dat gaatje en wie dat zou vinden.

Het eerste gaatje werd door VVK35+1 gevonden.  Joep die op de juiste plaats stond bij een bal die in de 16 van Voorschoten bleef hangen, gedecideerd in de hoek geplaatst > 1-0 dus door Joep na een klein kwartier. Joep die Kickboks trainingen gaan eindelijk uitbetalen!!!

Na het doelpunt viel de eerste helft weer terug in eenzelfde status-qua als daarvoor. De rust werd dan ook gehaald met de 1-0 stand.

Inmiddels ware Davy, Chris, en Ed binnen komen binnen wandelen en kon er wat geschoven worden, was ook wel nodig daar er toch wel een paar na 45 minuten een flesje zuurstof nodig hadden.

Tweede helft met wat wisselingen in het veld begon als te verwachten weer aftastend, ook Voorschoten had besloten om geen strategie aanpassing te maken. Na 5 minuten bleek dat er wat meer ruimte tussen middenveld en verdediging lag dan voorheen, en hier kon gebruik van gemaakt worden wanneer er nauwkeuriger zou zijn gecombineerd. Maar de haast was te groot, en de aandrang te intens!!!

Dan na een goed kwartier kwam er wel een goede pas door het midden, en die werd prima gekeerd door de keeper van Voorschoten. Echter mag dat niet met je handen buiten de 16, vrije trap op een mooie 20 meter. Mike was hier de aangewezen persoon voor, al ging Chris toch maar een variant voorstellen!!! Balletje een metertje opzij door Chris en vol ingeschoten door Mike, bal wel of niet nog onderweg aangeraakt > 2-0 door Mike.

Nou dan de wedstrijd uitspelen en de score opvoeren bij counters, is allemaal niet zo moeilijk. Helaas is dit nog een onderdeel wat nog niet helemaal onder de knie is. Mike en Dirk gingen eens lekker verhit een discussie aan over hoe dat zou moeten werken. De rest van ons waren aandachtig toehoorder, en dat kwam Voorschoten prima uit. Balletje in onze 16 en alleen Danny was nog oplettend, maar kan het niet alleen > 2-1.

Waren we er toch weer ingetuind? Viel gelukkig mee, koppen weer even bij elkaar en de wedstrijd uitspelen. In de laatste 10 minuten geen echte druk van Voorschoten en dus 3 hele mooie punten in de Veteranentas.

Volgende week dan de bekerwedstrijd tegen Alphia 35+1!!!

Belooft weer een mooi potje te worden, en wel zo leuk dat die thuis is.

Kom alleen.

De 16de man.