Veteranen VVK35+1 pakken punt na intense strijd met Rijnsburgse Boys.

Koudekerk 35+1

Rijnsburgse Boys 35+1

Michel Duiker (intikker)

1e klasse D

26 november 2022 14:30

G. de Jong

Sportpark Gruttolaan
Gruttolaan 13
2396JB
KOUDEKERK AAN DEN RIJN

Veteranen VVK35+1 pakken punt na intense strijd met Rijnsburgse Boys.

Op de ochtend dat de kuiten voelen als de Easytoys van “Oranje Tietenman”, zit de 16de man achter de computer om zijn wekelijkse bijdrage in elkaar te flansen en te bedenken welke aandachtpunten hij over afgelopen week zal aanstippen.

We hebben deze week een Forumland geschonken gekregen van Thierry Baudet, we krijgen dus een “Virtuele Vrijstaat” om onze overdenkingen uit te storten over Nederland. Wat zijn we dankbaar voor dit vroege Sinterklaas cadeau.

Over Sinterklaas gesproken, in Staphorst willen ze de pieten in “Koloniale kleur” behouden. Je zou dan zeggen, mailtje naar Staatssecretaris van de Burg om een opvanglokatie aan te melden. Heb je heel het jaar Pieten naar wens in je stadje, en geeft dat ook lucht voor Ten Apel. Een echte Win-Win situatie.

Dan zou ik ook nog wat over Oranje op het WK willen schrijven, maar daar zit een”writersblock” mij in de weg.

Dan de wedstrijd tegen de Bollenkwekers van Rijnsburg. Op verzoek van de tegenstander was de aanvang om 14:30, en ondanks dit late uur waren we de eerste 15 minuten nog niet wakker. Was ook door het lage aantal spelers dat er een beetje geïmproviseerd moest worden in de opstelling, vooral het gemis van het vaste centrale duo (Ed-Adriaan) achterin, dat we 2 keer de mist in gingen. Bij de 1-0 ging de buitenspelval niet open, en daarmee stonden de Boys met 2 man vrij voor Davy (wederom onze stand-in doelman) en dat was te veel van het goede.

Bij de 2-0 van de Boys was de 16de man nog aan het uithijgen van een soort van sprintje naar voren en dus volledig uit positie waardoor Rijnsburg een vrijgeleide kreeg over hun rechterkant. Normaal zou er ingegrepen moeten worden, maar helaas onze bank was leeg.

Dan maar een schepje erop, en het eerste schepje kwam van Bart, maar dat betekende wel een flinke jaap op zijn neus. Bart er dan maar even uit, maar de toon was wel door onze regelneef gezet. Dan kwamen de Boys nog 1 keer goed door over links en daar ging Davy met alles wat hij had, en dat was dus zijn hoofd, vol voor liggen. Bij Davy heeft de Big-Ben nog tot na rust geklonken, maar niet opgegeven Davy!!!! Ruststand 0-2

We hadden alleen nog Dirk om er in te komen de tweede helft, Hakkie aan de vlag. Langzaam kregen we, zeker omdat Dirk hun beste man het voetbal onmogelijk maakte, een veld overwicht. Was wachten op een doelpunt van ons, maar echte vrije kansen kregen we niet. Maar dan sterk doorzetten van Joep op rechts, en dat beviel een Boy niet en die bleef hangen aan het shirt in de 16 van Joep. Pingel door Robert, via binnenkant linker paal, omgezet in de aansluitingstreffer, 1-2.

Doorgaan was het devies, en zo gingen we op zoek naar de gelijkmaker, en die kregen we ook. Mike in de diepte op de rechterkant weg gestuurd, een beetje geknutsel op de achterlijn, maar toch voor door Mike en daar werd de bal tussen de benen van de keeper van Rijnburg geschoten door Michel. Niet de meest mooie goal, maar wel heel lekker, 2-2.

Dan maar op zoek naar de winnende en die leek er ook te komen met nog 5 minuten te spelen. Wederom was er gehobby in de 16 door Mike, maar in de aanloop was de bal met de bovenarm getoucheerd door Michel. Scheids Bert had dit niet geconstateerd, maar de vlaggenist van Rijnsburg wel. Scheids Bert nam na overleg zijn bevinden over, geen 3-2 voor ons. Wel zo eerlijk!!!

Na 90 minuten ploeteren dus een gelijkspel, maar na een 0-2 ruststand terug komen naar 2-2 is toch een soort van kleine overwinning.

Maar het allerbeste nieuws kwam van onze Danny, die heeft pas echt gescoord. Dex is afgeleverd door de ooienvaar bij onze trotse keeper.

De 16de man.