Veteranen VVK35+1 moeten genoeg nemen met een punt na sterke wedstrijd tegen Woubrugge.

Koudekerk 35+1

Woubrugge 35+1

10 december 2022 12:00

B. Nieuwenburg

Sportpark Gruttolaan
Gruttolaan 13
2396JB
KOUDEKERK AAN DEN RIJN
tel. 071-3413457

Na een enerverende maar qua afloop zeer teleurstellende Oranje vrijdagavond mochten de Veteranen om 12:00 zaterdagmiddag het veld in om de strijd aan te binden met Woubrugge.

Dat Oranje van “Ons Allen” had uiteindelijk de Voetbalgod niet aan zijn zijde gekregen, dit ondanks wij Van Gaal als 13de discipel hadden, het geloof-in was toch te weinig bij de penalty’s. Anti-Vaxer Weghorst had dan nog zo mooi de juiste weg gewezen in de laatste minuten van de reguliere speeltijd, en aangegeven dat geloof in eigen kunnen het hoogste goed is. De Argentijnen hadden dan de woorden van Van Gaal als leidraad genomen, en met wat kaarsjes aangestoken in aanloop van de wedstrijd, wel de juiste snaar geraakt bij hun Voetbalgod. Oranje dus klaar, en wij konden dan de focus volledig op Woubrugge leggen > Life Goes On.

Bij het tellen van de koppen in de kleedkamer bleek dat er geen hoge hoed nodig was, iedereen had een basisplaats. Enkele zouden aansluiten voor de tweede helft werd door Scheid en Regelneef Bart “Laros” Nieuwenburg aangegeven.

Iets over 12:00 werd aangefloten door eerder genoemde Scheidsrechter Bart. Voorafgaande had hij wat extra gele en rode kaarten opgehaald in de bestuurskamer, zou hij zijn voor- en evenbeeld van vrijdagavond gaan volgen?

Dan de wedstrijd. We hadden vanaf minuut 1 de overhand en zetten vol druk op Woubrugge. Achterin hadden Chris en Ard de boel goed georganiseerd en vonden we via Dirk en Robert via het centrum, dan weer over de flanken, goed de ruimte. Ondersteuning was er dit keer door Michiel Vergunst die als een teruggetrokken nummer 10 het aanspeelpunt was achter onze spitsen Nico en Michel. Dit stond als een huis en daarmee kwamen er voldoende mogelijkheden op een kans, maar als al vaker dit seizoen was het de eindpas dan wel de aanname in de 16 niet voldoende. Uiteindelijke dus weinig echte kansen op een doelpunt, daar Woubrugge hun enige kans hoog overschoten bleef de brilstand tot aan de rust staan.

Na de thee kwam Koen en Joep de gelederen versterken, in het begin maakte dat nog geen echt effect. Maar langzamerhand vonden we, zeker onder impulsen van Dirk, steeds meer ruimte rond de 16 van Woubrugge. Vanaf minuut 60 was het dan ook wachten op de eerste treffer van ons. De kansen werden groter, maar wat we ook deden alle ballen tussen het kader gingen in de handen van de keeper van Woubrugge. Mocht hij dan niet bij de bal kunnen dan scheerden onze schoten net langs en dan weer over het aluminium.

Scheids Bart gaf een gele kaart aan Woubrugge, volledig terecht, en hield in tegenstelling met zijn voorbeeld de andere kaarten in de borstzak, en een ware belegering was het gevolg in de slotminuten. Maar helaas na 90 minuten bleek alle inzet niet genoeg voor meer dan een gelijkspel en dus maar 1 punt op de ranglijst.

Misschien zou het helpen als we een kapelletje in plaats van de Boom-Box plaatsen in de kleedkamer, wat wierook en kaarsjes? Denk beter gewoon dicht bij onszelf blijven. Dat betekend na afloop van een wedstrijd met ons allen een biertje, met een sausje voetbalhumor, aan de stamtafel doen!!!

Dit keer, en dat is al een veeljarige traditie, word op het einde van het voetbaljaar de biertjes ingeruild voor Champagne. Met de aanlevering als altijd van kaasjes, toastjes, en nootjes van Ed is dat altijd weer een special samenzijn; ja de kerstgedachte leeft op onze eigen manier ook bij de Veteranen. Champagne-Opperkenners Chris en Arthur hadden weer een geweldige selectie samengesteld, van Brut naar Rose naar Extra-Brut en naar nog lekkerder, en lieten ons allen dus zeer uitgebreid genieten van hun kennis. Samen met de door Ed, zo jammer dat je er niet bij kon zijn Ed, aangeleverde versnaperingen was het waarom De Veteranen voelen als “Hotel California”, en dat is helemaal niet erg!!!

You can check out any time you like, “But you can never leave"

Nu de eerste helft van de competitie erop zit en de winterstop is aangevangen wil ik allen een mooie kersttijd wensen, en dat we in het nieuwe jaar weer doorgaan zoals we dit jaar hebben afgesloten.

De 16de man.