Koudekerk trekt drie punten over de streep

VVSB 1

Jaap Aartman
Olaf Bakker (intikker)
Walter Alkemade
Fadil Sukurica
Berend de Jong
Mats Warmerdam

4 maart 2023 14:30

D. Meijvogel

Sportpark Gruttolaan
Gruttolaan 13
2396JB
KOUDEKERK AAN DEN RIJN
tel. 071-3413457

LeidenAmateurvoetbal | Een clash tussen een ploeg die graag omhoog wil kijken en een ploeg die gedwongen wordt om op te houden, al was daar was in het veld niets van te merken. Beide ploegen gingen volle bak zonder dat het echt hoogstaand werd.

Waar VVSB-trainer Stefan Kraaijvanger zijn formatie liet spelen vanuit een driemanschap achterhoede en twee hoogstaande backs, stuurde trainer Jarno Verweij zijn Koudekerkse manschappen vanuit de vertrouwde 1:4:3:3 de wei in. In de eerste fase van de wedstrijd had Koudekerk het lastig om echt lekker in de wedstrijd te komen, mede doordat VVSB er kort bovenop zat. Het hielp dan ook niet mee dat VVSB al in de vierde minuut op een 0-1 voorsprong kwam vanuit een corner. Door een misverstand verdween de bal via een kluts met Martijn de Boer achter doelman Roy Dorrepaal.

Dat hielp de Koudekerkers niet echt om de wedstrijd naar de hand te zetten. Naarmate de wedstrijd vorderde, werd ook het evenwicht meer hersteld en kon Koudekerk voorzichtig gaan denken aan een gelijkmaker. Die kwam er ook, Yvar de Groot wist met een steekbal Mitchell Bons te lanceren die met een bekeken lob over doelman Tim Warmerdam voor de gelijkmaker tekende.

Vlak na de bejubelde gelijkmaker kroop de thuisploeg door het oog van de naald toen Stefan Immerzeel de bal vrij kon inkoppen. Gelukkig voor de Koudekerkers kopte hij naast en kwamen ze met de schrik vrij.

Niet lang daarna stuurde De Boer de dieplopende Sem van Aalst weg langs de lijn. Die behield het overzicht en vond met een afgemeten pass Olaf Bakker bij de tweede paal. Die wist daar wel raad mee en liet Warmerdam kansloos met de 2-1 tot gevolg.

Na de thee was het Koudekerk die beter uit de kleedkamer kwam en probeerden de voorsprong te vergroten. Echte grote kansen werden er niet gecreëerd en daarmee lieten ze de bezoekers uit Noordwijkerhout in leven. Gaandeweg gooide VVSB steeds meer de schroom van zich af en ging wat nadrukkelijker op zoek naar de gelijkmaker door wat sneller de voorwaartsen te zoeken. Daarmee lieten ze ook veel ruimte achter de defensie. Koudekerk had daar twee keer van kunnen profiteren doordat keeper Dorrepaal eerst Mike van Velzen lanceerde en een aantal minuten later jongeling Delano Kastelijn. Beiden faalden oog in oog met doelman Warmerdam. Daardoor bleef het tot de laatste minuut spannend. Vermeldenswaardig is nog het debuut van Luca van Remundt die voor Bons was ingevallen. Na 90 minuten en een beetje floot scheidsrechter Dirk Meijvogel voor de laatste keer en konden de Koudekerkers tevreden drie punten bij schrijven.

De afstand tot de koplopers is inmiddels slechts vier punten, dus er blijft perspectief.

Klik hier voor de foto's