Koudekerk ontsnapt tegen Alphen

Alphen 1

Kenan Cetinkaya (intikker)
Justin Verberg
Mike van Velzen (intikker)
Arjeareau Kook
Dylan Zaal
Fabian Verberg (penalty)
Fabian Verberg (intikker)
Nordin Bardan
Faissal Yachou
Mike de Haan
Faissal Yachou

1 april 2023 14:30

C. Bosschieter

Sportpark Gruttolaan
Gruttolaan 13
2396JB
KOUDEKERK AAN DEN RIJN
tel. 071-3413457

Op een druilerige wedstrijddag stond er ondanks het verschil in punten een echte ‘do or die’ wedstrijd op de rol voor de beide ploegen. Koudekerk wil graag in het spoor blijven van de koplopers en Alphen vecht voor lijfsbehoud.

De openingsfase van de wedstrijd was qua kansen voor de bezoekers uit Alphen. Koudekerk was in die fase slordig aan de bal en Alphen kon er diverse keren gevaarlijk uit komen met snelle counters. Echter de voorwaartsen konden op de beslissende momenten niet de trekker overhalen of doelman Roy Dorrepaal lag in de weg. Na deze stormfase nam Koudekerk het heft in handen en controleerde steeds meer de wedstrijd. Vanuit een scrimmage voor de goal verscheen de laatste weken goed in vorm zijnde Kenan Cetinkaya ineens vrij voor doelman Van Baarle en kon vrij eenvoudig de 1-0 binnen schieten.

Niet lang daarna werd vanuit de opbouw van achteruit Ricardo van Rijswijk gevonden op het middenveld. Die kon opendraaien en de op volle snelheid langs de lijn denderende Martijn de Boer bedienen. Die bedacht zich geen moment en gaf vlak voor de achterlijn een strakke lage voorzet voor de goal waar Mike van Velzen klaar stond om de bal binnen te schieten. Een aanval uit het boekje en een terechte stand op dat moment.

Na de thee was er geen sprake meer van een groot krachtsverschil, Alphen kroop steeds meer uit zijn schulp en drong aan om nog wat te kunnen forceren. Na een onnodige overtreding (discussie over wel/niet binnen het strafschopgebied) wees scheidsrechter Bosschieter gedecideerd naar de stip. Aanvaller Fabian Verberg zette zich achter de bal en schoot onberispelijk de aansluitingstreffer langs Dorrepaal, 2-1 en de spanning was weer volledig terug.

Het duurde niet heel lang voordat Alphen op gelijke hoogte kwam. Na een onschuldige aanval van Alphen begon Koudekerk aan een opbouw van achteruit. Dorrepaal speelde Fabian Roosenbrand aan en die lette even niet op waardoor Fabian Verberg de bal kon overnemen en ook in het vrijwel lege doel kon schuiven met de 2-2 tot gevolg. Een enorme vreugde-explosie aan Alphense kant, volkomen terecht voor de ploeg van de sympathieke trainer Chris Snaterse.

Echter niet voor het eerst dit seizoen stapten de Alphense bezoekers met een kater en zonder punten van het veld. Trainer Verweij had in de eindfase driftig gewisseld om zijn ploeg aanvallende impulsen te geven. En één van die invallers, Stan van Veen, wist na een aanval over diverse schijven, de bal op de rand van het strafschopgebied fraai in de bovenhoek te krullen. Nu was een zelfde vreugde-explosie te zien aan Koudekerkse kant en op de volle tribune, drie hele belangrijke punten zaten in de tas.

De bezoekers uit Alphen dropen teleurgesteld af, terecht, want ze hadden recht op meer gehad deze middag. Nu volgt er een weekend rust voor de manschappen van Verweij/Labots, rust die op dit moment goed uitkomt, kan iedereen weer herstellen en straks fris aan de volgende wedstrijd beginnen.

Piet Potlood
Foto's klik hier