Veteranen sinds mensenheugenis door in de beker VVK35+1!

Koudekerk 35+1

Woubrugge 35+1

17 september 2022 12:00

B. Nieuwenburg

Sportpark Gruttolaan
Gruttolaan 13
2396JB
KOUDEKERK AAN DEN RIJN

Veteranen sinds mensenheugenis door in de beker VVK35+1!

Afgelopen week werd na uitvoerig onderzoek bekend dat het bladgoud op de “Gouden Koets” uit een mijn in destijds koloniaal Suriname komt. Daar we met een energie crisis zitten leek het Premier Rutte een goed idee om een hernieuwd visje uit te gooien in Paramaribo, er is nogal wat olie en gas gevonden voor de kust!

Met een vergelijkbaar V.O.C. instelling mochten de Veteranen VVK35+1 op zaterdag in eigen huis aantreden tegen Woubrugge. Het was een echte “Do or Die” wedstrijd, wie van de twee zou doorgaan in de beker? Wij hadden een klein streepje voor daar wij aan een gelijkspel genoeg hadden, op doelsaldo na de 8-3 en 7-0 overwinningen.

Met dit keer 3 man op de reserve bank ging de wedstrijd onder leiding van scheidsrechter Bart Nieuwenburg (knie nog niet helemaal hersteld om mee te doen) van start. Bart had direct in de gaten dat het een felle en harde wedstrijd zou worden, en besloot dus het spel zoals dat heel “kort” te houden.

Zo makkelijk als het ging in de voorgaande wedstrijden ging het dit keer niet, Woubrugge was niet van plan om zich gewillig naar de slachtbank te laten leiden. Alhoewel wij een licht veld overwicht hadden was het moeilijk om een echte kans te creëren.

Maar dan plots na ongeveer 20 minuten staat Michel volledig vrij voor het vijandige doel, even om de keeper spelen zou je denken, en dan ….. Helaas Michel zat een beetje in de knoop met welke kant langs de keeper te gaan, en inderdaad middendoor was dan maar de keuze. Bleef dus 0-0.

Achterin stond het als voorgaande wedstrijden als een huis. Hadden wij voorgaande seizoenen een aantal bussen in de 16 geparkeerd, dit jaar hebben wij de voetballende oplossing > er komt geen muisje door!!!

De ruststand was dan ook niet verrassend, een echte 0-0 wedstrijd. Wel werd in de kleedkamer de druk opgevoerd naar onze 2 spitsen, Mike en Michel. Er moest een tandje bij anders zou er zo maar ingegrepen kunnen worden, in de top is het hard!

Tweede helft met wat “ nieuwe krachten” in het veld; zelfde spelbeeld. Als gezegd in de kleedkamer, er was om extra gevraagd. Michel was, al dacht hij met het faken van een blessure, het eerste slachtoffer en op dezelfde manier mocht even later Mike naar de kant. Soms is het gewoon je dag niet, geeft niks!!! Komen nog vele andere dit seizoen.

Jappie en Nico (terug het veld in) in de spits met kort daarachter zwervend Joep, was dit de missende sleutel naar beker succes? Balletje ging naar ons gevoel wel wat makkelijker rond, en dat idee had Woubrugge dan waarschijnlijk ook. Het fysieke, en met scheids Bart zijn woorden, gezeik ging navenant omhoog.

Met veelvoudige overtredingen, wat gekeurde kaartjes, oplopende discussies, ging de wedstrijd richting een eind-brilstand. Maar dan, bij een ingooi op Joep, staande in het strafschop gebied, dacht een tegenstander > “Die ga plat”!!!

Scheids Bart wees gedecideerd naar de stip. Na een 5 minuten kring gesprek van Woubrugge, bleef de bal gewoon op 11 meter liggen.

Robert zat lekker in de wedstrijd en ……. Strak in de hoek > 1-0!!

Nu dus, met een goede 5 minuten op de klok, even de boel dicht houden en aan het bier. Maar Woubrugge had daar toch een ander idee over. Er ging bij hen dus nog een tandje erbij op. Werd dus nog wat gezelliger, en dan zal je zien > halve of misschien wel hele overtredingen in en rond ons strafschop gebied. Gelukkig liet Scheids Bart zich niet meeslepen door Woubrugge en bleef stoïcijns de voor ons juiste beslissingen nemen.

Eigenlijk zijn dit de lekkerste partijen om binnen te slepen, en deze was terecht onze kant op gegaan.

Nu dan door in de beker, in mijn 12-jarige voetbal carrière nog niet eerder gebeurt. En naar wat ik van afgezwaaide veteranen begreep was de laatste keer nog voor de “Watersnood ramp” van 1953 of was het die van 1916??? Afijn, we zijn door.

Na het bereiken van de play-off beker nu ook een goede start in de competitie maken. Volgende week wederom een wedstrijd tegen ARC, en ook weer thuis.

Met een Barry Stevens > Gewoon Doorgaan.

De 16de man.