Druilerig verlies JO11-1

2406LD
ALPHEN AAN DEN RIJN
tel. 0172-492713

Onze jongens speelden nu een keer op zaterdagmiddag om 13:00 uur in plaats van de vroege ochtend. Alphia JO11-3 is een geduchte tegenstander. Koudekerk JO11-1 heeft zich al eerder verslikt in dit team. De coaches van Alphia zijn helaas ook berucht door hun aanhoudend negatieve geschreeuw tegen hun eigen spelers, maar ook onze jongens hebben eerder commentaar naar hun hoofd gekregen. Omdat coach Arjen om dezelfde tijd het heren 1 team van Rohda76 moest coachen, stond coach Joris er vandaag ‘alleen’ voor. Gelukkig zijn er altijd genoeg ouders mee om de eigen jongens wat positieve feedback toe te roepen.

De wedstrijd begon met kansen voor Koudekerk. Vanuit een corner kreeg Benjamin de bal voor zijn voet en hij schoot hard op doel. De keeper van Alphia kon de bal nog stoppen. Tieme speelde een aantal keren de bal vanaf links voor het doel, maar helaas werden deze voorzetten niet afgemaakt. Alphia kwam op 1-0 voorsprong door een strak doelpunt via de binnenkant van de paal.

Koudekerk kwam niet in de wedstrijd. Of het nu kwam door de het sombere weer of het late tijdstip is nog steeds een raadsel. Aan de aanwijzingen vanaf de zijlijn en vanuit de dug-out heeft het niet gelegen. De ouders hebben de slagregens getrotseerd om onze jongens aan te moedigen, maar het mocht niet baten. Benjamin blokkeerde de tegenstander nog om de bal achter de doellijn te laten rollen. Tieme kreeg nog een vrije trap. De bal kwam nog een paar keer voor het doel van Alphia, maar hij ging er steeds niet in. Vanuit een scrimmage voor ons doel, tikte Alphia de bal weer net binnenkant paal en kwam Koudekerk op 2-0 achterstand.

Coach Joris zal de jongens tijdens de rust met al zijn energie op hebben willen peppen, zodat ze als leeuwen het veld op kwamen, maar Koudekerk kwam vandaag niet op stoom. Twee voorzetten vanaf links belandden helaas in de handen van de keeper van Alphia. Haron stopte nog een hard afstandsschot. Dribbelaar Sven strandde een paar keer op de doellijn of op de tegenstander. Alphia speelde nog een keer door terwijl de bal over de zijlijn was geweest, Koudekerk pakte de bal knap af maar helaas werd de bal na een knappe actie achter geschoten. Ook in de tweede helft kwam er nog een afstandsschot van Benjamin, maar die mocht het doel niet vinden. Alphia speelde vaak lange ballen naar voren die door Daan en Tim naar voren werden terug getrapt. Dion liep over de rechter flank mee naar voren om de ballen voor het doel te kunnen krijgen.

Uiteindelijk kon Tieme, na een voorzet van Colin toch de 2-1 maken. De jongens renden al overspelend op het doel van Alphia af, Colin stond uiteindelijk rechts van het doel en speelde de bal voor de goal, waarna Tieme hem genadeloos in het net schoot. Niet lang daar kreeg Alphia de bal vanuit een corner voor het doel, waarbij Haron de bal weergaloos stopte. Tim werkte de bal efficiënt weg waarbij er weer een aanval was gestopt. Milan heeft heel wat meters over het veld gemaakt, maar kreeg de kans niet om de bal op doel te schieten.

Na de laatste time-out kreeg Colin nog een keer de bal op zijn slof, maar deze werd ook gestopt door de keeper. Koudekerk maakte een goede verdedigende sliding, waarbij de bal werd gespeeld. De speler van Alphia ging liggen, de coaches van de tegenstander riepen om een vrije trap en tot ieders verbazing gaf de jeugdige scheids van Alphia een penalty. Haron koos de goede hoek, maar de bal belandde helaas toch in het doel. Daarna kreeg Daan de bal nog goed voor zijn voeten buiten de 16 meter voor het doel van Alphia, maar ook dit schot werd gestopt. Milan nam een vrije trap waarbij de bal heel mooi op de kruising af vloog, maar hij was net over.

Het zat er niet in voor de jongens deze wedstrijd. Het vuur mistte vandaag en de tegenstander maakten twee doelpunten. De pingel tegen was de genadeklap.